Fortum ja HP allekirjoittivat infrastruktuuripalveluiden jatkosopimuksen

1.2.2010 – Fortum on valinnut HP:n tärkeimmäksi infrastuktuurin palvelutoimittajakseen. Yhtiöt ovat allekirjoittaneet palvelusopimuksen, joka on jatkoa vuonna 2004 aloitetulle yhteistyölle. Sopimus ulottuu vuoteen 2013 ja sisältää 2 vuoden jatko-option. Sopimusuudistukseen päädyttiin kilpailutuksen jälkeen.

Sopimus kattaa palvelin- ja tallennusratkaisujen hallinnan ja tuen Fortumin data centereissä, verkonhallinnan, työasemapalvelut ja -tuen Fortumin käyttäjille Suomessa, Ruotsissa, Norjassa sekä muissa Fortumin toimipisteissä eri puolilla maailmaa. "HP:n tekemä tarjous oli kilpailukykyinen ja matalariskinen, koska palveluiden tuottamiseen liittyvät siirtoprosessit voidaan minimoida", sanoo tietohallintojohtaja Pekka Eira Fortumista. "Asiakastyytyväisyytemme on parantunut viime vuosina ja haluamme jatkaa samaa positiivista kehitystä." HP on sitoutunut tukemaan Fortumia sen strategisten tavoitteiden saavuttamisessa tarjoamalla toimintavarman teknologiaympäristön ja kokonaisvaltaiset palvelut, sekä näiden jatkuvan innovatiivisen kehittämisen. "Fortum pyrkii pienentämään kustannuksia, mutta samalla vastaamaan liiketoiminnan vaatimuksiin innovaatioista, palvelun korkeasta laadusta ja luotettavuudesta", sanoo johtaja Yrjö Lehtonen HP:n Ulkoistus- ja konsultointiliiketoiminnasta. "Fortum on kansainvälisenä yrityksenä hyödyntänyt globaalin palvelutoimittajan tarjoamia mahdollisuuksia. Hyödynnämme mittavaa kokemustamme ulkoistuspalveluissa samoin kuin laajoja Best Shore -valmiuksiamme voidaksemme tarjota parhaan mahdollisen tuen Fortumille heidän tavoitteidensa saavuttamiseksi", Lehtonen jatkaa. Uuden sopimuksen myötä HP toimittaa Fortumille teollisuusstandardin mukaisia ratkaisuja, jotka perustuvat ITSM-prosessin mukaisiin parhaisiin käytäntöihin. Fortumin ja HP:n rakentava viiden vuoden yhteistyö luo kestävän pohjan hedelmälliselle yhteistyölle myös tulevina vuosina. Sopimus astuu voimaan 1.2.2010. Sopimus ei sisällä henkilöstösiirtoja.