G4S ja Asokoti laajempaan yhteistyöhön

G4S:n ja Asokodin yhteistyö laajenee toukokuun alussa, kun G4S:n Palvelukeskus palvelee Asokotien asukkaita myös pääkaupunkiseudulla ja Hämeenlinnassa. Jatkossa noin 12 000 uutta Asokotien asukasta pystyy tavoittamaan isännöitsijän ja huoltotoimiston yhdestä numerosta milloin tahansa.

-          G4S Palvelukeskuksen avulla pystymme tarjoamaan parempaa palvelua asiakkaillemme.  Ensinnäkin yhden numeron järjestelmä on asiakkaillemme vaivaton käyttää. Ennen jopa noin 25 % asiakkaistamme soitti väärään numeroon, kun he tarvitsivat huoltoa tai isännöitsijää. Toisekseen tietojärjestelmästä voimme helposti nähdä, mistä aiheesta asiakkaat soittavat, ja siten voimme reagoida nopeasti heidän toiveisiinsa, kertoo Asokotien kiinteistöjohtaja Matti Tarhio.

Puhelut ohjautuvat G4S:n Palvelukeskukseen, jossa yhteydenotot kirjataan Asokotien tietojärjestelmään ja ohjataan oikeille henkilöille. Ilmoituksen voi tehdä myös sähköisesti Asokotien intranetpalvelussa.

-          Lisäksi ratkaisu on meille kustannustehokas; säästöjä saadaan aikaiseksi, kun päällekkäisiä asiakaspalvelutoimintoja yhdistetään yhteen palvelukeskukseen, lisää Tarhio.

G4S:n ja Suomen suurimman asumisoikeusasuntojen omistajan Asokodit Oy:n yhteistyö alkoi vuonna 2008.

Asokotien asukkailta tulevien ilmoitusten määrä on vuositasolla noin 40 000, joista 87 prosenttia tulee jatkossa ohjautumaan G4S Palvelukeskukseen ja loput 13 prosenttia toiselle palveluntuottajalle.

-          G4S:n Palvelukeskuksen vastinajat ovat nopeat ja vastausprosentit ovat erinomaiset, kertoo G4S:n myyntijohtaja Jussi Kauppinen.

G4S tulevaisuuden turvallisuusratkaisujen suunnannäyttäjä

-          Kiinteistöalan kehityssuunta on menossa siihen suuntaan, että tehostamista haetaan palveluita yhdistämällä. Palvelukeskussopimuksemme on yksi esimerkki tehokkaasta toimintamallista, kuvaa Kauppinen.

Jatkossa palvelut tullaan räätälöimään kiinteistöalan asiakaspalveluun ja kilpailukykyyn entistä tiiviimmin. Palveluja tullaan kehittämään vielä laajempaan kokonaisuuteen asiakaslähtöisesti. Yhteistyö luo erinomaisen pohjan uusien palveluratkaisujen luomiseen. Esimerkiksi kenties tulevaisuudessa Asokodin asukas voi soittaa isännöitsijän lisäksi kotipalveluja G4S:n numerosta.

-          Uskomme G4S:n olevan tässä hyvä yhteistyökumppani. Olemme tehneet yhdessä strategista kehitystyötä ja jaamme yhteisen tahtotilan toimintojen sekä kehityssuuntien linjoista. Yhteinen tavoitteemme on parantaa asiakkaan saamaa palvelua entisestään, Tarhio kiittää.

Jussi Kauppinen, myyntijohtaja, G4S Suomi, p. 050 555 6432, jussi.kauppinen@fi.g4s.com
Matti Tarhio, kiinteistöjohtaja, Asokodit, p. 040 839 5757, matti.tarhio@asokodit.fi

G4S on maailman johtava turvallisuusratkaisuja tarjoava yritys, joka toimii yli 120 maassa. G4S Suomi tarjoaa ainoana turvallisuusalan toimijana keskitetysti maan monipuolisimmat turvallisuuspalvelukokonaisuudet. Suomessa G4S tuottaa laajat turvallisuuden ja rahahuollon palvelut yksityisen ja julkisen sektorin sekä kotitalouksien tarpeisiin. Suomessa yrityksen palveluksessa työskentelee lähes 2 300 turvallisuusalan ammattilaista.
www.g4s.fi

Asokodit omistaa lähes 14 000 asumisoikeusasuntoa 32 paikkakunnalla ympäri Suomea. Asokodit on voitonjakorajoitteinen, yleishyödyllinen yhtiö, jonka omistavat puoliksi SATO Oyj ja VVO-yhtymä Oyj. www.asokodit.fi