Gigantin voittokulku jatkuu – jälleen huipputulos

Tilikausi 1.5.2013-30.4.2014 teki Gigantista jälleen vähittäiskaupan menestyjän. Gigantti ylsi 460 miljoonan euron liikevaihtoon sekä kasvatti operatiivista liikevoittoaan 20,4 prosenttia tehden liiketoiminnallaan uuden 17,3 miljoonan euron ennätystuloksen.

Kodinelektroniikan markkinajohtaja Gigantti teki tilikaudella 1.5.2013-30.4.2014 ennätystuloksen. Liikevaihto kasvoi edellisestä tilikaudesta 20,5 miljoonaa euroa eli 4,6 prosenttia yltäen 460 miljoonaan euroon. Operatiivinen liikevoitto puolestaan tarjosi 20,4 prosentin eli 2,9 miljoonan euron kasvun yltäen huikeaan 17,3 miljoonaan euroon.

-          Kalenterivuonna 2013 Gigantin liikevaihto kasvoi 12 prosenttia ja kauppa kehittyi hurjasti. Havaittavissa oli, että kasvu tasoittui talouden yleisen hiipumisen myötä keväällä 2014, Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen sanoo.

Toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen, miksi Gigantilla menee niin hyvin?

-          Olemme tietoisesti nostaneet asiakaspalvelumme tasoa ja panostaneet siihen, että asiakas saa Gigantista aina parasta mahdollista palvelua ja parhaan tuotevalikoiman. Henkilökuntamme on erittäin sitoutunutta ja tämä näkyy niin asiakastyytyväisyyden kuin kävijämäärienkin lisääntymisenä kaikissa myyntikanavissamme. Lisäksi olemme laajentaneet palvelukonseptiamme muun muassa tarjoamalla asiakkaille huolto- ja ylläpitopalveluita Knowhow-konseptimme kautta.

Suuri työllistäjä myös tulevaisuudessa

Gigantin kasvu jatkuu myös nyt kuluvalla tilikaudella (1.5.2014-30.4.2015). Gigantti onkin kaupan alalla merkittävä työllistäjä ja Suomen suurin kodinelektroniikan jälleenmyyjä tarvitsee jatkuvasti palvelukseensa uusia työntekijöitä.

-          Kuluvan vuoden aikana meillä aloittaa noin 200 uutta giganttilaista, joista osa on jo palkattu. Avaamme myöhemmin tänä vuonna täysin uuden, kaksikerroksisen Gigantin Helsingin ydinkeskustaan Forumin kauppakeskukseen. Lisäksi Itäkeskuksen Gigantti muuttaa ja saa uudet, upeat tilat Kauppakeskus Itiksestä. Viime toukokuussa juhlimme lähes tuplasti kokoansa kasvattaneen myymälän avajaisia Hämeenlinnassa, Rytkönen sanoo.

Tällä hetkellä Gigantilla on 38 myymälää ympäri Suomea. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse.

-          Myyntimme on kasvanut kaikissa kanavissa. Vaikka verkkokaupan mahdista puhutaan paljon, me Gigantissa uskomme omnichannel-ajatteluun, eli kattavan myymäläverkoston ja nettikaupan yhdistelmään, Rytkönen sanoo.

Irmeli Rytkönen, toimitusjohtaja, Gigantti, puh. 0400 425 371

Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on noin myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön liikevaihto viime tilikautena oli 441 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc.

Lisätietoja  www.gigantti.fi