Gigantti palkkaa noin 200 uutta työntekijää

Vauhdilla laajeneva Gigantti aikoo palkata vielä noin 200 uutta työntekijää tänä vuonna. Yritys järjestää Helsingissä keskiviikkona 4.6. suuren rekrytointitapahtuman, jossa haetaan työntekijöitä erityisesti syksyllä kauppakeskus Forumiin avautuvaan myymälään.

Gigantti tuo oman myymälänsä ensimmäistä kertaa Helsingin keskustaan ensi syksynä. Nyt yhtiö hakee työntekijöitä uuteen myymälään.

”Forumiin palkkaamme noin 60 henkilöä, ja yhteensä tänä vuonna haussa on vielä noin 200 uutta giganttilaista. Etsimme ihmisiä sekä kokopäiväisiin että osa-aikaisiin työsuhteisiin. Forumiin rekrytoidaan pääasiassa myyjiä, mutta haemme ihmisiä kaikenlaisiin tehtäviin, esimerkiksi varastotyöhön ja päälliköiksi”, Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen kertoo.

Gigantti on kasvattanut markkinaosuuttaan, joten uusia giganttilaisia kaivataan koko Suomessa. Myös Itäkeskus saa uuden Gigantin syksyllä.

”Henkilöstömme vaihtuvuus on pieni, vain 8 prosenttia, kun yleensä kaupan alalla vaihtuvuus on 25–30 prosenttia. Meillä ihmiset ovat töissä pitkään, ja haluamme tarjota nytkin palkattaville henkilöille pitkän ja monipuolisen uran Gigantissa”, Rytkönen sanoo.

Gigantti myy tuotteitaan myymälöiden lisäksi verkkokaupassaan sekä puhelimitse.

”Kivijalkamyynti toimii hyvin yhteen verkkokaupan ja puhelinmyynnin kanssa. Myymälässä asiakkaat pääsevät kokeilemaan ja vertailemaan tuotteita käytännössä sekä kysymään neuvoja giganttilaisilta”, Rytkönen toteaa.

Hakijoilta toivotaan intohimoa asiakaspalveluun

Keskiviikkona 4.6. Gigantti järjestää Forumissa suuren rekrytointitapahtuman, jossa etsitään yhteensä noin 100:aa työntekijää Itäkeskuksen ja Forumin syksyllä avautuviin myymälöihin. Paikoista kiinnostuneet voivat saapua paikan päälle hakemuksen ja ansioluettelon kanssa.

”Hakijoilta toivotaan iloista asennetta ja intohimoa palvella asiakkaita. Aikaisempi myyntikokemus on plussaa, mutta ei välttämätöntä”, Rytkönen luonnehtii hakukriteerejä.

Gigantin uudet työpaikat 2014

• Gigantti palkkaa vuonna 2014 yhteensä noin 200 henkilöä, joista 60 syksyllä avattavaan Forumin myymälään.
  • Tällä hetkellä Gigantilla on Suomessa 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää.
  • 4.6. Forumin rekrytointitapahtumalla käynnistyvässä haussa Gigantti palkkaa yhteensä noin sata työntekijää Helsinkiin syksyllä aukeaviin myymälöihinsä.
  • Avoimiin paikkoihin voi hakea myös osoitteessa www.gigantti.fi/rekrytointi. Haku on avoinna 16.6.2014 asti.

Lisätietoja

Irmeli Rytkönen, toimitusjohtaja, Gigantti, puh. 0400 425 371, irmeli.rytkonen@gigantti.fi

Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön liikevaihto viime tilikautena oli 441 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc. Lisätietoja www.gigantti.fi.