Go West – San Franciscon ohella Airbus A380 lentää pian myös Miamiin

Lufthansa on Euroopan suurin A380-operaattori. Lisälentoja on luvassa Yhdysvaltojen lisäksi myös Pekingiin.

Lufthansa laajentaa Pohjois-Amerikassa Airbus A380 -reittiverkostoa uusiin kohteisiin. San Franciscon ja New Yorkin lisäksi Lufthansan A380 lentää 10.6.2011 alkaen Frankfurtista päivittäin Miamiin. Maailman suurin matkustajakone korvaa jumbojetin näillä reiteillä. Lentojen numerot ovat edelleenkin LH 462 ja LH 463.

Lähiviikkoina Lufthansalle toimitetaan kahdeksan uutta Airbus A380 -konetta, joiden ansiosta koneen reittiverkostoa laajennetaan nopeasti. Esimerkiksi Lufthansan kolmen viikoittaisen A380-lennon reitti Pekingiin on ollut menestys, joten päivittäiset lennot Kiinan pääkaupunkiin alkavat 10.4.2011.

"Uuden A380-reittikohteemme Miamin ja päivittäisten Pekingin lentojen ansiosta voimme tarjota entistä enemmän paikkoja näillä tärkeillä reiteillä. Matkustajien palaute A380-lennoista on ollut erittäin hyvää, ja lentojen varausaste on korkea. Tämä on ylittänyt odotuksemme reilusti", toteaa Lufthansan Suomen maajohtaja Marek Kuchta. "Airbus A380 -koneiden lukumäärän kasvaessa Lufthansa kuljettaa noin 44 000 lentomatkustajaa viikoittain A380:llä. Olemme Euroopan suurin A380-operaattori ja johtava lentoyhtiö USA:n reiteillä maailmanlaajuisesti", hän lisää.

Lufthansa on ensimmäinen yhtiö, joka aloittaa säännölliset A380-lennot Miamin kansainväliselle lentokentälle (MIA).  Lufthansa on lentänyt Frankfurtista Miamiin yli 30 vuoden ajan, ja reitin suosio on jatkuvasti noussut. Lisäksi Lufthansa aloittaa lokakuussa 2011 kausittaiset lennot Miami–Düsseldorf-reitillä, jolla on kolme viikoittaista lentoa. Päivittäisten lentojen lukumäärä siis kasvaa edelleen marraskuusta alkaen.

Lufthansa on Euroopan suurin Airbus A380 -operaattori, jolla on yli 40 viikoittaista A380-lentoa mm. Tokioon, Johannesburgiin, Pekingiin, New Yorkiin, San Franciscoon ja nyt siis kesäkuusta alkaen myös Miamiin. Sekä liike- että lomalentojen tarjonta paranee Lufthansan Euroopasta matkustaville asiakkaille, koska A380-superjumbon ansiosta lentojen paikkalukumäärä on entistä suurempi.

Lufthansan A380-koneissa on 526 matkustuspaikkaa. Täysin uudenlainen, toisessa kerroksessa sijaitseva ensimmäinen luokka tarjoaa entistä miellyttävämmän ja rentouttavan matkustuskokemuksen kahdeksalla tilavalla matkustuspaikallaan. Näiden deluxe-paikkojen tekniset ominaisuudet ja yksilöllinen suunnittelu takaavat erityisen miellyttävän lentomatkan. Yläkerrassa sijaitsee myös palkittu business-luokka, jossa on 98 matkustuspaikkaa. A380:n turistiluokka tarjoaa lisää mukavuutta ja tilaa sekä erillisen henkilökohtaisen viihdejärjestelmän jokaisella 420 matkustuspaikalla.

Vuonna 1928 perustettu Miamin kansainvälinen lentokenttä on USA:n suurin Latinalaiseen Amerikkaan ja Karibialle suuntautuvan lentoliikenteen keskus. Miamissa on kansainvälisten pankkien konttoreiden keskittymä, ja myös useilla suuryhtiöillä on siellä toimipaikkansa. Miamin satama on yli kahden vuosisadan ajan ollut maailman vilkkain risteilysatama, maailman suurimpien risteilyalusten kotisatama ja säännöllisen reitti- ja risteilyliikenteen keskus. Miamia kutsutaankin maailman risteilypääkaupungiksi.

Voit varata Airbus A380 -lentosi internet-osoitteesta www.lufthansa.com. Helsinki–Miami-lennot alkaen 805 euroa.

Deutsche Lufthansa AG
Corporate Communications Europe