Habitat tulee Suomeen – lippulaivamyymälä Helsingin keskustaan

Eurooppalainen sisustus- ja huonekalubrändi Habitat avaa lippulaivamyymälänsä Helsingin ydinkeskustassa syksyllä 2014. 50-vuotisjuhlavuottaan viettävä brändi on tunnettu erityisesti suurelle yleisölle suunnitellusta innovatiivisesta ja modernista designistaan. Keskustan myymälä on ensimmäinen askel Habitatin Suomen-valloituksessa.

Helsingin keskustan lippulaivamyymälään tulee kaikkiaan 1400 neliömetriä huonekaluja, sisustustuotteita, astioita ja tekstiilejä. Myymälän tarkka avajaispäivä julkistetaan myöhemmin Suomen Habitatin Facebook-sivuilla www.facebook.com/habitatsuomi.

Vuonna 1964 perustettu Habitat on viiden vuosikymmenen aikana kasvanut koko Euroopan laajuiseksi, yli 50 myymälän huonekalu- ja sisustusketjuksi. Viimeisen kahden vuoden aikana Habitat on avannut Ruotsissa ja Norjassa hyvällä menestyksellä useita myymälöitä. Helsinki on luonnollinen seuraava askel:

”Habitatilla on aina ollut oma, erilainen asemansa sisustusmaailmassa: valmistamme edullisesti laadukkaita tuotteita, jotka kestävät aikaa ja käyttöä. Uskomme, että Habitatin maailma viehättää suomalaisia funktionaalisia sisustajia. Yksi brändin perustajan Terence Conranin tärkeimmistä inspiraation lähteistä oli skandinaavinen design, joten tavallaan brändi tekee nyt paluuta henkisille sukujuurilleen”, Habitatin toimitusjohtaja Vincent Destailleur kuvailee.

Lippulaivamyymälä rekrytoi noin 20 henkeä

Helsingin keskustaan tulevaan lippulaivamyymälään rekrytoidaan parhaillaan liikkeen vetäjää ja noin 20 myyjää. Ensi vuonna Habitat kaavailee avaavansa vielä kolme myymälää lisää.

Euroopan Habitat kuuluu nykyään ranskalaiselle CAFOM-konsernille, joka on listattu Pariisin pörssissä.

Habitatin toimitusjohtaja Vincent Destailleur, vdestailleur@cafom.com,  puh. +33 637673508
Haastattelut englanniksi tai ranskaksi lauantaina 28.6. klo 15-17 tai maanantaina 30.6. klo 10-12 Suomen aikaa

Haastattelupyynnöt muina aikoina: Viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marsteller, Anna Vanninen, anna.vanninen@bm.com, puh. 050 381 9880

Habitat on ikoninen eurooppalainen sisustusbrändi, joka on tunnettu erityisesti suurelle yleisölle suunnatusta innovatiivisesta, modernista ja funktionaalisesta designistaan. Habitatilla on Euroopassa yli 50 myymälää, ja brändin ensimmäinen Suomen-myymälä avataan Helsingin keskustassa syksyllä 2014.