Hardy Nelson SAP:n uuden tietokanta- & teknologiayksikön pohjoismaiseksi johtajaksi

SAP on hiljattain perustanut uuden tietokanta- & teknologiayksikön tavoitteenaan kasvaa maailman toiseksi suurimmaksi tietokantatoimittajaksi vuoteen 2015 mennessä. Osana tätä tavoitetta ja suunnitelmaa integroida Sybase syvemmin SAP:n liiketoimintaan SAP Nordic on nimennyt Hardy Nelsonin uuden yksikön pohjoismaiseksi johtajaksi.

Uudessa tehtävässään Hardy Nelson johtaa SAP:n ja Sybasen integroitua tietokanta- ja teknologiaratkaisuportfoliota Pohjoismaiden markkinoilla. Tarjoomaan kuuluu muun muassa SAP Sybase ASE ja SAP, mobiiliapplikaatioille tarkoitettu Sybase SQL Anywhere, tietokanta-alustat SAP HANA ja SAP Sybase IQ, datan mallinnus- ja varastointityökalut ja SAP NetWeaverin kaltaiset organisointityökalut. Nelson kuuluu SAP Nordicin johtoryhmään ja johtaa 15 hengen vahvuista, SAP:n ja Sybasen työntekijöistä koostuvaa integroitua myyntitiimiä.

”Uusi liiketoiminta-alueemme niputtaa ainutlaatuisella tavalla yhteen sen, mikä yrityksiltä usein uupuu – nimittäin kokonaisvaltaisen näkemyksen siitä miten säilyttää, hallinnoida, analysoida ja toimittaa dataa. Tämä on äärimmäisen tärkeää yrityksille, jotka haluavat toimia reaaliajassa ja mobiilisti. Lyhyesti sanoen, jotain mihin kaikki yritykset pystyvät samaistumaan”, Hardy Nelson kommentoi uutta tehtäväänsä.

Uuden roolinsa lisäksi Nelson jatkaa Sybasen Pohjoismaiden ja Benelux-alueen myyntijohtajana. Nelsonilla on mittava työhistoria IT-alalla, jossa hän on työskennellyt johtotehtävissä Symantecilla, SUN Microsystemsillä sekä Oraclella. Viime vuosina hän on menestyksekkäästi luotsannut Sybasea alan johtavaksi tietokantatuottajaksi.

SAP Norway
PR & Communication manager, Nordic & Baltic region
Cathrine Thaning
cathrine.thaning@sap.com

Pohjoisranta Burson-Marsteller
info@pohjoisranta.fi

SAP
SAP on maailman johtava liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa sovelluksia ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP auttaa yli 190 000 asiakasta yli 120 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja www.sap.com/finland

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi toiminnanohjausjärjestelmät ja niihin liittyvät sovellukset.

SAP