HP auttaa organisaatioita parantamaan tuotteidensa käyttökokemuksia modernisoimalla sovelluksia

Hewlett-Packard (HP) julkisti uuden ohjelmisto- ja palveluvalikoiman, jolla voidaan uudistaa ja muuttaa organisaatioiden asiakkailleen tuottamia sovelluksia monipuolisemmiksi ja vuorovaikutteisemmiksi. Käyttäjät voivat hyödyntää näitä ”rikkaita” sovelluksia ajasta, paikasta ja päätelaitteesta riippumatta.

Sovellukset ovat tänä päivänä organisaation kasvot ulospäin. Vaikka perinteiset sovellukset muodostavat perustan yritysten toiminnalle, niitä ei suunniteltu yhdistämään asiakasta ja työntekijää keskenään yksinkertaisella ja intuitiivisella tavalla.

HP:n äskettäin toimeksiantama globaali tutkimus(1) osoitti, että lähes 70 prosenttia markkinointijohtajista hyödyntää mobiilisovelluksia asiakaskommunikoinnissa. Tästä huolimatta 80 prosenttia markkinointijohtajista kertoi, että asiakkaiden käyttämien sovellusten tulisi olla käyttäjäystävällisempiä, jotta asiakkaat olisivat uskollisia ja sitoutuneita yrityksen tuotteisiin.

Kun mobiililaitteet kulkevat lähes jokaisen mukana, viestimisestä organisaatioiden kanssa on tullut yhtä helppoa kuin sormen pyyhkäisy näytöllä.” kommentoi Heikki Rouhesmaa Suomen HP:n Ohjelmistot-yksiköstä.” HP auttaa yrityksiä tuottamaan nopeasti laadukkaita sovelluksia, jotka tuovat parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen ja erottumisen kilpailijoista.”

Käyttökokemuksen, pilven ja sovellusten modernisoinnin risteyksessä

HP:n sovellusstrategia on keskittynyt yksinkertaiseen arkkitehtuuriin, joka auttaa asiakkaita tuottamaan innovatiivisia ja intuitiivisia sovelluksia. Ne integroituvat helposti yritysten perinteisiin ja pilvipohjaisiin ympäristöihin. Näin asiakkaiden kehityskustannukset alenevat, jalkautuminen markkinoille nopeutuu ja asiakastyytyväisyys kasvaa. Samalla avautuu uusia liiketoiminta- ja innovointimahdollisuuksia.

”Kun modernit sovellukset integroidaan perinteisten järjestelmien kanssa, niistä tulee kasvun moottoreita organisaatioille, jotka haluat luoda uutta arvoa asiakkailleen,” sanoo kirjailija, luennoitsija ja neuvonantaja Geoffrey Moore. ”Ennen kaikkea uudenaikaiset sovellukset ovat organisaatiolle väline niiden tärkeimmän tavoitteen saavuttamiseen: nyt ne pystyvät tarjoamaan kokemuksia laitteesta riippumatta sellaisella tavalla, joka tekee elämästä helpompaa ja saa ihmiset palaamaan takaisin.”

Arvon tuottaminen asiakkaalle

HP:n kehittyneet käyttökokemussuunnittelupalvelut auttavat asiakkaita suunnittelemaan, kehittämään ja julkaisemaan sitouttavia sovelluksia, jotka tarjoavat yksinkertaisen, intuitiivisen käyttäjäkokemuksen.

HP:n käyttökokemustiimi työskentelee yhdessä organisaation ja sen asiakkaiden kanssa löytääkseen sitouttamiseen kannalta oleelliset hetket. Tätä kontekstia vasten luodaan sovellusportfolio. HP:n toimintatavan ansiosta tiimillä on käytössään tarvittava tieto kohtaamisia rikastavien sovellusten suunnitteluun sekä kyky prototyyppien nopeaan valmistamiseen.

Sovellusten suorituskyvyn varmistaminen

Parannukset HP Anywhere -ohjelmistoalustaan helpottavat intuitiivisten yrityssovellusten suunnittelua, rakentamista ja jakelua kehittäjille ja organisaatioille. Sovellukset integroituvat saumattomasti back-end-järjestelmien kanssa tukien samalla byod-ilmiötä.

Lisäksi uusi HP Anywhere Developer Zone tarjoaa pääsyn HP:n ohjelmistokehityspaketteihin, demoihin sekä tietoa ja osaamista jakaviin ”sovelluskeittokirjoihin”. Tarkoituksena on nopeuttaa yrityssovellusten suunnittelua ja luomista.

HP julkisti myös uusia ratkaisuja, joiden avulla mobiilialustoilla toimivien sovellusten suorituskykyä voidaan seurata tarkemmin.

Uusi HP Converged Cloud -ratkaisujen pohjalle rakennettu sovellusintegraatio pilvipalveluiden kanssa sitoo sovellukset sekä liiketoimintatiedon ja -prosessit yhteen niin yksityisten, julkisten kuin hybridipilviympäristöjenkin läpi.

Lisätietoja HP:n sovellusten muutos- ja kehitystyöohjelmistoista sekä palveluratkaisuista löytyy osoitteesta www.hp.com/go/modernapps.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut:
hp@pohjoisranta.fi

HP
Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon  ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.