HP auttaa yrityksiä sitouttamaan käyttäjät ja erottautumaan yhdistämällä perinteiset sovellusympäristöt mobiilimaailmaan

Maailman suurin teknologiayhtiö Hewlett-Packard (HP) tuo markkinoille uusia yrityksille suunnattuja sovellusratkaisuja. Niiden avulla yritysten mobiilisovellukset pystytään liittämään tiiviimmin perinteiseen ympäristöön sekä parantamaan käyttökokemusta aina loppukäyttäjätasolla asti.

Älypuhelinten ja mobiilisovellusten käytön jatkuva kasvu muuttaa tapoja, joilla yritykset tuottavat asiakkailleen lisäarvoa ja erottautuvat kilpailijoistaan. Yritysten henkiinjääminen nykypäivän kilpailuympäristössä edellyttää kykyä palvella asiakkaita ja kansalaisia paitsi yritysten omien, myös erilaisten sosiaalisen median kanavien, kuten Facebookin, Twitterin ja LinkedInin kautta. HP:n uudet tavat muuntaa sovellukset ovat yrityksille työkaluja tällaisten sovellusten suunnitteluun, kehittämiseen ja hallintaan.

”Nykyaikaisten sovellusten suunnittelua ja testausta on lähestyttävä uudella tavalla perinteisiin sovelluskehitysmalleihin nähden”, kertoo HP:n ohjelmistoyksikön johtaja Heikki Rouhesmaa. ”HP:n tavoitteena on paitsi lopputuloksen laadukkuus, myös uudentasoinen käyttökokemus.”

Uusista ohjelmistotuotteista tukea tietohallintoon

Uudistettu HP Application Lifecycle Intelligence (ALI) tarjoaa kattavan, reaaliaikaisesti päivittyvän tilannekuvan sovellusten elinkaaren kaikkiin vaiheisiin. Ratkaisu parantaa tuotantotiimien (delivery) välistä yhteistyötä ja lyhentää kehityssyklejä.

HP ja pilvipalvelujen automatisointiin sekä testaukseen erikoistunut Perfecto Mobile ovat yhteistyössä laajentaneet HP:n IT Performance Suite -kokonaisuuteen kuuluvaa HP Unified Functional Testing -testaustyökalua. Työkalun uusien ominaisuuksien avulla sovelluskehittäjät pystyvät emuloimaan mobiilisovelluksia ja testaamaan niiden tarjoamia käyttökokemuksia eri laitteilla ja verkkoympäristöissä.

HP julkisti lisäksi kaksi uutta ohjelmistotuotetta, jotka tukevat ketterää mobiilisovelluskehitystä ja edistävät sosiaalista kehitysyhteistyötä: HP Anywhere parantaa tuottavuutta ja nopeuttaa päätöksentekoa it-järjestelmien mobiilin hallinnoinnin avulla. HP Enterprise Collaborationin sosiaalinen kehitysmalli puolestaan helpottaa osaamisen jakamista ja nopeuttaa sovelluskehitykseen kuluvaa aikaa.

Sovellusten muuntamiseen liittyvien ohjelmistojen laadunvarmistusta tuetaan lisäksi uusilla palveluilla. Esimerkiksi yrityksen sovellusstrategian laatimista varten suunniteltu HP Applications Transformation Experience -työpaja avaa ovet mobiilien yrityssovellusten ja pilvipalveluteknologian käyttöön.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut:
hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa
tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP Discover, takes place June 4-7 in Las Vegas.