HP avaa Euroopan ensimmäisen pilvipalvelukeskuksensa

HP on tehnyt Saksan Ratingenissa sijaitsevasta Computacenter Germanystä Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alueen (EMEA) ensimmäisen HP Cloud Center of Excellencen. Uusi keskus tarjoaa HP:n kanavakumppaneille mahdollisuuden esitellä yrityksille pilvipalveluihin liittyviä asiakashyötyjä.

HP Cloud Center of Excellence on HP:n ja sen kanavakumppanien yhteishanke. Pilvipalvelukeskusten perustana on HP CloudSystem, joka yhdistää Yhdentyneen it-infrastruktuurin arkkitehtuurin HP Cloud Service Automation -ohjelmistoon ja tarjoaa näin yhtenäisen alustan pilvipalveluiden rakentamiseen ja hallintaan yksityisissä, julkisissa ja hybridimallisissa pilviympäristöissä.

”EMEA-alueen ensimmäisen pilvipalvelukeskuksen avaaminen on meille suuri kunnia. Pilvipalvelut muuttavat teknologian käyttämis- ja kulutuskulttuurin perusteellisesti”, kertoo Computacenter Germanyn hallituksen jäsen Reiner Louis. ”Palveluksessamme on useita ratkaisuarkkitehteja, jotka pystyvät avustamaan asiakkaitamme. Uuden pilvikeskuksen avulla pystymme nyt myös havainnollistamaan pilvipalveluiden todellisen voiman asiakkaille konkreettisesti.”

”HP Cloud Center of Excellence -konsepti on olennainen osa pilvipalveluohjelmaamme, jota toteutamme EMEA-alueella kanavakumppaniemme kanssa”, sanoo HP:n Yhdentyneen it-infrastruktuurin tuotteiden kanavamyynnistä EMEA-alueella vastaava johtaja Barbara Hallmanns. ”Laajennamme infrastruktuuria kumppaniemme asiakaspalvelukeskuksissa, jotta niitä voidaan hyödyntää pilvipalveluiden esittelypaikkoina. Odotamme tiivistä yhteistyötä Computacenter Germanyn kanssa sekä useiden uusien pilvikeskusten avajaisia eri puolilla EMEA-aluetta.”

HP:n ohjelmistoyksikkö tukee kumppaneitaan lisensoidut ohjelmistot ja SaaS-palvelut kattavilla resursseilla, koulutuksilla ja myyntiohjelmilla. Pilvipalvelut ovat hyvä mahdollisuus HP:n ohjelmistokumppaneille, kun asiakkaat peräänkuuluttavat ammattimaisia neuvoja ja ratkaisuja pilvipalveluiden provisiointiin ja hallintaan sekä sovellusten modernisointiin pilvikäyttöön soveltuviksi.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut:
hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista
www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP DISCOVER, takes place Nov. 29 - Dec. 1 in Vienna, Austria. The event showcases how organizations can get started on their Instant-On Enterprise journeys.