HP digitalisoi Paul McCartneyn arvokkaan kokoelman Yksityisessä pilvessä tarjottava palvelu vie fanikokemuksen uudelle tasolle

23.9.2010 – HP ja musiikkilegenda Paul McCartney julkistivat sopimuksen McCartneyn musiikki- ja taideaiheisen kokoelman digitalisoimisesta.

McCartneyn kokoelma on yksi artistimaailman kattavimmista ja sisältää runsaasti ennennäkemätöntä materiaalia. Henkilökohtaiseen arkistoon kuuluu valokuvia, taideteoksia, maalauksia, filmejä ja videoita sekä lisäksi mastereita eräistä maailman tunnetuimmista musiikkikappaleista. McCartney on kerännyt uransa varrelta runsaasti kuvamateriaalia, muun muassa kansikuvituksen Wings-yhtyeensä klassikkoalbumista “Band on the Run”.

HP digitalisoi materiaalin yhteistyössä McCartneyn MPL-yhtiön kanssa ja suunnittelee modernin sisällönhallintajärjestelmän. Kokoelma viedään yksityiseen pilveen, minkä jälkeen faneille tarjotaan mahdollisuus nähdä siitä ennennäkemättömiä osia.

“Olen aina ollut kiinnostunut luovista ideoista ja uusista keinoista tavoittaa ihmisiä, joten tämä HP:n kanssa yhdessä toteutettava hanke on erittäin innostava”, McCartney sanoi. “Toivottavasti se tarjoaa ihmisille mahdollisuuden päästä käsiksi sellaisiin arkistoihin, joita he eivät muuten koskaan näkisi.”

Tämä on ensimmäinen kerta, kun HP tekee tämänkaltaista yhteistyötä artistin kanssa. Digitalisointi vie fanien ja artistin suhteen uudelle tasolle sekä auttaa säilyttämään yhden maailman tunnetuimman taiteilijan tarinan tuleville sukupolville.

“Paul McCartney on aina ollut edelläkävijä musiikkiteollisuudessa, aivan kuten HP on teknologiainnovaatioiden saralla”, sanoi Tom Hogan, HP:n myynti- ja markkinointijohtaja. “Olemme ylpeitä siitä, että hän valitsi meidät kumppanikseen arvokkaan perintönsä turvaamisessa.”

Lisätietoja Paul McCartneysta ja MPL:stä on saatavilla osoitteesta www.paulmccartney.com.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com

HP

HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmät asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista