HP helpottaa yritysten ja palveluntarjoajien pilvipalveluihin siirtymistä

HP julkisti tänään Cloud Solutions -tarjoomaansa uusia palveluja, jotka edistävät yksityisten, julkisten ja hybridipilvipalvelujen käyttöönottoa.

Huolet tietoturvasta ja organisaation omasta tietoteknisestä osaamisesta aiheuttavat edelleen haasteita pilvipalveluihin siirtymiselle. Samalla palveluntarjoajien pitäisi pystyä tarjoamaan asiakkailleen yhä monipuolisempia pilvipohjaisia liiketoimintamalleja. Yhdistämällä omaa osaamistaan ja ulkopuolisia it-palveluja palveluntarjoajat voivat kuitenkin valita juuri oikean toimitustavan niin, että käyttöönotosta tulee nopeaa, saatavuudesta hyvää ja kustannuksista maltillisia.

HP:n yhdentyneeseen it-infrastruktuuriin perustuvat kokonaisvaltaiset hybridipilviratkaisut antavat palveluntarjoajille, yrityksille sekä julkishallinnolle mahdollisuuden tarjota it-palveluja nopeasti ja turvallisesti. Uudet palvelut keskittyvät asiakkaiden avaintarpeisiin – räätälöidyn pilvitarjonnan rakentamiseen, julkisten pilvipalvelujen hyödyntämiseen sekä koko toimintaympäristön hallinnointiin ja turvaamiseen.

”Asiakkaat kaipaavat ketterästi skaalautuvia ja helposti hallittavia pilvipalveluja, jotka vähentävät riskejä ja varmistavat tietoturvan”, kertoo HP:n palvelin-, tallennus- ja verkkoratkaisuista vastaava johtaja Jani Vahvanen. ”Tuhansien pilvikäyttöönottojen kokemuksella pystymme yhdessä asiakkaidemme kanssa kehittämään kuhunkin tarpeeseen sopivan joustavan ratkaisun.”

HP jatkaa Cloud Solutions -pilviekosysteeminsä laajentamista seuraavilla uusilla palveluilla ja ohjelmilla:

• HP CloudSystem -integraatiot Alcatel Lucentin kanssa mahdollistavat luotettavien pilvipalvelujen toimittamisen.
  • HP CloudAgile Service Provider -ohjelma laajentaa palveluntarjoajien myyntipeittoa, parantaa palveluvalikoimaa sekä kiihdyttää myyntiprosessia tarjoamalla suoran yhteyden HP:n globaaliin myyntihenkilöstöön. HP on laajentanut ohjelmaa ensimmäisillä eurooppalaisilla kumppaneillaan sekä uusilla sertifioiduilla hosting-palveluilla.
  • HP CloudSystem Matrix 7.0 -toimintaympäristö, joka luo pohjan itse CloudSystemille, antaa asiakkaille mahdollisuuden rakentaa hybridipilviä, jotka on varustettu helpolla pääsyllä ulkoisiin pilvipohjaisiin it-resursseihin. Ratkaisu sisältää myös HP:n 3PAR-tallennuksen automaattisen on-demand-provisioinnin, joka tuo lisää toimintavarmuutta ja nopeuttaa uusien palvelujen käyttöönottoa ainoastaan minuutteihin.
  • Kattava HP Cloud Protection Program tuo hybridipilveen yksityisen it-ympäristön turvallisuustason. Ohjelmaa tukee Cloud Protection Center of Excellence, joka antaa asiakkaille mahdollisuuden testata HP:n ratkaisuja.

Yritystasoisten pilvipalvelujen käyttäminen
Organisaatiot tarvitsevat nopean ja varman keinon hankkia laskentapalveluja, jotka skaalautuvat kulutuspiikkien mukaan ilman tarvetta ylimääräisiin investointeihin. Uudet HP:n palvelut tarjoavat pilvi-infrastruktuurin palveluna tähän tarpeeseen:

Pilvipalveluihin siirtymisessä HP tarjoaa asiakkailleen erilaista koulutusta ja opastusta.

Tallenne HP DISCOVER Vienna -lehdistötilaisuudesta ja lisätietoja HP:n julkistuksista sen tärkeimmässä asiakastapahtumassa löytyy osoitteesta www.hp.com/go/optimization2011.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com

Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkishallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa asiakkailleen kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.