HP investoi kasvuun Afrikassa

HP laajentaa toimintaansa Afrikassa 10 uuteen maahan.

HP on julkistanut uudet toimipisteet ja paikallisia toimintoja vetävät maajohtajat Angolassa, Botswanassa, Kongossa, Ghanassa, Senegalissa, Tansaniassa ja Ugandassa. Tämän kalenterivuoden loppuun mennessä vuorossa ovat vielä Etiopia, Mauritius ja Mosambik. Näin paikalliset hallitukset, yritykset ja kuluttajat saavat tietotekniikkaa käyttöönsä aiempaa helpommin. Toiminnan laajentaminen Afrikassa on osa HP:n hiljattain julkistamaa strategiaa, jolla yhtiö haluaa vastata maailman nopeimmin kasvavien markkinoiden erityistarpeisiin aiempaa paremmin.

HP:n uudet toimipaikat tuovat muun muassa pilvipalvelut paremmin mantereen yritysasiakkaiden saataville. Maiden hallituksille HP:n teknologia tuo hyötyä yhteiskunnallisesti tärkeillä alueilla, kuten koulutuksessa, terveydenhuollossa ja sähköisessä hallinnossa. HP aikoo myös laajentaa kuluttajatulostimien ja -tietokoneiden saatavuutta Afrikan markkinoilla.

”HP:n Afrikan toimintojen laajeneminen vahvistaa maanosan it-teollisuuden kehitystä ja tukee näin kestävää taloudellista kasvua ja työllisyyttä. Markkinoiden kattavimman tuote- ja palveluvalikoiman avulla HP voi auttaa Afrikkaa kehittymään”, sanoo johtaja Brian Humphries HP:n kasvaviin markkinoihin keskittyvästä organisaatiosta.

HP panostaa Afrikassa myös erilaisiin yhteistyöprojekteihin maiden hallitusten, yliopistojen ja paikallisten yhteisöjen kanssa. Samalla HP jatkaa elektroniikkaromun jätteenhallinnan kehitystyötä sekä taistelua tuoteväärennöksiä vastaan. Yhtiö on aloittanut toimintansa Afrikassa vuonna 1994.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP DISCOVER, takes place Nov. 29 - Dec. 1 in Vienna, Austria. The event showcases how organizations can get started on their Instant-On Enterprise journeys.