HP ja Coca-Cola solmivat 100 miljoonan dollarin arvoisen palvelusopimuksen

HP ja Coca-Cola ovat sopineet yhteistyöstä, jossa HP toimittaa teknologiapalveluita Coca-Colan myyntivolyymiltaan suurimmalle pullottajalle, Coca-Cola FEMSAlle. Ulkoistuspalvelusopimus on viisivuotinen, ja sen piiriin kuuluvat palvelut perustuvat HP:n Yhdentyneen it-infrastruktuurin malliin.

HP:n ja Coca-Colan välinen sopimus on jatkoa jo vuonna 2000 käynnistyneelle yhteistyösuhteelle Latinalaisessa Amerikassa. Sopimuksen arvo on yli sata miljoonaa dollaria, ja siihen sisältyy sekä palveluita että it-infrastruktuuria.

Uuden palvelusopimuksen myötä HP ja Coca-Cola FEMSA keskittävät tällä hetkellä 348 paikassa sijaitsevat toiminnot yhteen konesaliin Meksikoon.

”HP tuntee liiketoimintamme ja toimialamme erinomaisesti. Kokenut tiimi tuo meille vankan teknisen pohjan ja tuen, jota tarvitsemme kasvaaksemme ja menestyäksemme jatkossa”, kertoo Coca-Cola FEMSAn tietohallintojohtaja Hector Calva.

HP:n konesalit yhdistetään HP:n Yhdentyneen it-infrastruktuurin periaatteella. Kokonaisuuden pohjana käytetään HP Superdome 2 -palvelimia sekä Integrity BL860c i2 -korttipalvelimia. Jatkossa HP tuottaa muun muassa Coca-Cola FEMSAn konesaliympäristön ylläpitoon tarvittavia konesali- ja tallennuspalveluita.

Sopimukseen kuuluu myös palvelimenhallintaa sekä varmuuskopiointia, puhelinyhteyksien ja tietoliikenneyhteyksien hallintaa sekä liiketoimintasovellusten operointia. Coca-Cola FEMSAn 14 500 pc:lle, mobiililaitteelle, tulostimelle ja palvelinkoneelle toteutetaan työasemapalveluita ja niihin liittyviä service desk -palveluita.

”Kehittyvien markkinoiden kasvavat yritykset elävät suorituskykyisen teknologian varassa. Oikein suunniteltu järjestelmä- ja palvelukokonaisuus auttaa niitä toimimaan tavalla, joka palvelee sekä asiakkaiden että oman henkilöstön tarpeita ja yrityksen kasvua”, toteaa Yrjö Lehtonen, HP Suomen ulkoistuspalveluiden johtaja.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on luettavissa kokonaisuudessaan osoitteessa http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/2011/110328a.html?mtxs=rss-corp-news.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.