HP ja Katalonian itsehallintoalue solmivat 67 miljoonan dollarin pilvipalvelusopimuksen

It-ympäristön siirtyminen pilvipohjaiseksi kohentaa kansalaispalveluita

Hewlett-Packardin (HP) Ulkoistus- ja konsultointipalvelut -yksikkö on solminut Espanjassa Katalonian tietotekniikkaympäristön siirtämisestä pilvipohjaiseen infrastruktuuriin. Yhteistyösopimuksen kesto on 10 vuotta ja arvo 67 miljoonaa dollaria, ja sen avulla on tarkoitus tuottaa kansalaisille parempia palveluita sekä tehostaa it-toimintoja.

Sopimuskauden aikana HP siirtää Katalonian it-infrastruktuurin omasta, erillisestä konesalista HP:n hallinnoimaan, turvalliseen pilviympäristöön. Migraatiovaiheen aikana HP hallinnoi asiakkaan olemassa olevaa it-ympäristöä samalla, kun järjestelmiä siirretään Barcelonassa sijaitsevaan virtuaaliseen yksityispilveen. Hankkeen myötä HP:n hallinnoimien pilvipalveluiden verkosto laajenee myös Espanjaan.

Yhteistyön perustana toimiva HP Enterprise Cloud Services – Virtual Private Cloud auttaa rakentamaan joustavan ja turvallisen it-ympäristön, joka skaalautuu nopeasti sekä ylös- että alaspäin vaihtelevien tarpeiden mukaan. Hallinnoidun pilviympäristön etuihin kuuluu yhteistoiminnallisuus muiden, sekä pilvimallisten että perinteisten, it-arkkitehtuurien kanssa.

Pilviympäristöön siirtyminen antaa Katalonialle mahdollisuuden vastata kansalaisten muuttuviin tarpeisiin entistä nopeammin sekä ottaa käyttöön uusia, Katalonian kansalaisten ja yritysten tarpeisiin suunniteltuja palveluita hyvin lyhyellä aikataululla. HP:n ratkaisuun sisältyy tuki esimerkiksi SAP:n talous- ja hankinta-alustalle sekä muille sähköisen hallinnon liiketoimintaprosesseille. Kokonaisuuteen kuuluu myös käyttäjäportaali, jonka kautta resursseja kyetään provisioimaan eri hallinnonalojen ja instituutioiden välillä.

"Hallinnon siirtyminen omasta, kiinteästä järjestelmästä joustavaan pilvimalliin tuo julkisiin palveluihin aivan uudenlaista ketteryyttä ja innovatiivisuutta", kertoo HP Espanjan Ulkoistus- ja konsultointipalvelut -yksiköstä vastaava johtaja Enrique Solbes. "HP:n pilvipalvelut ja mittava konsultointikokemus varmistavat, että Katalonian pilvihankkeessa löydetään paras mahdollinen tasapaino joustavuuden ja standardoinnin välillä."

HP tuottaa Katalonian itsehallintoalueelle jo entuudestaan erilaisia it-infrastruktuurin ulkoistuspalveluita ja sovelluspalveluita.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier EMEA client event, HP Discover, takes place Dec. 10-12 in Barcelona, Spain.