HP julkistaa uusia ProLiant Gen8 -palvelimia

Uusi kumppaniohjelma sekä tuki- ja rahoituspalvelut saatavilla maailmanlaajuisesti

Maailman suurin teknologiayhtiö Hewlett-Packard (HP) laajentaa ProLiant Generation 8 (Gen8) -tuoteperhettään uusilla palvelimilla. Valikoiman laitteet tuovat asiakkaille aiempaa enemmän suorituskykyä sekä helpot ja monipuoliset hallintaominaisuudet.

Palvelimien lisäksi HP tuo saataville uusia rahoitus- ja tukipalveluita sekä kumppaniohjelmia. Niihin kuuluu HP ProActive Insight Architecture Alliance, jossa joukko maailman suurimpia teknologiayhtiöitä tekee yhteistyötä poistaakseen konesaleissa käsin tehtävät huoltotoimenpiteet ja parantaakseen konesalien tehokkuutta.

Tavoitteena on auttaa organisaatioita siirtymään siilomaisesta teknologiarakenteesta kohti pitkälti automatisoitua it-infrastruktuuria, jossa voidaan siirtää nykyisin huoltotoimenpiteisiin kuluvaa aikaa jopa 30 päivän edestä organisaation kasvua tehostavaan innovointityöhön.

Lisää toimintamahdollisuuksia

Laajennettuun HP ProLiant Gen8 -valikoimaan kuuluu uusimpiin AMD Opteron™ 6200 -sarjan prosessoreihin, Intel® Xeon®E5-2400 -prosessoriperheeseen ja Intel® Xeon® E5-4600 -prosessoriperheeseen perustuvia palvelimia. Sekä pk- että suuryritysten kasvavia tarpeita varten suunnitellut Gen8-laitteet sisältävät niin räkki-, torni- kuin korttipalvelimiakin. Intel Xeon E5-2400 -prosessorisarjaa käyttävät mallit ovat HP ProLiant DL360e Gen8- ja HP ProLiant DL380e Gen8 -räkkipalvelimet, HP ProLiant ML350e Gen8 -tornipalvelin ja HP ProLiant BL420c Gen8 -korttipalvelin. AMD Opteron 6200 -sarjan prosessoreita käyttävät mallit ovat HP ProLiant DL385p -räkkipalvelin ja HP ProLiant BL465c Gen8 -korttipalvelin.

ProActive Insight Architecture Alliance -kumppaniohjelman myötä HP toimii laitevalmistajien lisäksi yhteistyössä kansainvälisten ohjelmistotalojen, kuten Microsoftin, Red Hatin, SAP:n ja VMwaren, kanssa. Yksityiskohtaiset tiedot Gen8-palvelimien suorituskykytestien tuloksista ovat saatavilla osoitteessa http://h18004.www1.hp.com/products/servers/benchmarks/index.html

Asiakkaiden tueksi tarjottaviin HP Proactive Care -palveluihin kuuluvat neuvonta sekä ongelmanratkaisua jopa 66 prosenttia nopeuttavat tukipalvelut. Tehokkaan tuen avulla vältetään asiointi usean eri tason asiakaspalvelijoiden kanssa ja kyetään minimoimaan käyttökatkojen kesto. Saatavilla on lisäksi käyttöönoton ja investointien takaisinmaksun nopeuttamista tukeva, HP Education Services -yksikön tarjoama kurssi.

HP:n tarjoama HP Financial Services Refresh for Less -rahoitusohjelma helpottaa ja nopeuttaa HP ProLiant Gen8 -palvelinten käyttöönottoa. Rahoituksen avulla organisaatiot pääsevät hyötymään uuden teknologian tuomista käyttökustannussäästöistä välittömästi.

ProLiant Gen8 -palvelimia on toimitettu tuhansille uusille asiakkaille, kuten Bitedefenderille, Blue Cross Blue Shieldille, Garanti Bankille, JPMorgan Chaselle, Purdue Universitylle, Raytheonille sekä Leuvenin ja Verintin yliopistollisille sairaaloille.

Hintatiedot ja saatavuus

ProLiant Gen8 -palvelimet sekä niiden hintatiedot tulevat alustavan aikataulun mukaan saataville maailmanlaajuisesti kesäkuun alussa HP:n ja sen virallisten jälleenmyyjien kautta.

Yksityiskohtaisemmat tuotetiedot ovat saatavilla alkuperäisestä englanninkielisestä tiedotteesta osoitteessa http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/2012/index.html

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut:
hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa
tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP Discover takes place June 4-7 in Las Vegas.