HP julkistaa uusia tietoturvaratkaisuja vastaamaan tämän päivän kyberuhkiin

HP julkistaa tänään merkittäviä lisäyksiä yritystietoturvan tarjoomaansa, jonka avulla yritykset pystyvät suunnittelemaan ja toteuttamaan kattavan tietoturvastrategian. Strateginen suunnittelu auttaa yrityksiä varautumaan paremmin mobiiliuden, pilvipalveluiden ja sosiaalisen median yleistymiseen liittyviin tietoturvariskeihin. Juuri julkistetun, Coleman Parkesin tekemän tutkimuksen* mukaan erilaiset turvallisuusuhat ovat yleistymässä ja monimutkaistumassa.

Yritykset kohtaavat jokapäiväisessä toiminnassaan entistä kehittyneempiä, sitkeämpiä ja arvaamattomampia turvallisuusriskejä. HP:n teettämästä uudesta tutkimuksesta käy ilmi, että turvallisuusuhkien monimutkaisuus ja määrä ovat jatkaneet kasvuaan. Yli 50 prosenttia tutkimukseen vastanneista ylemmistä tietohallinto- ja yritysjohtajista sanoo tietoturvaloukkausten yleistyneen heidän edustamissaan organisaatioissa viimeisen vuoden aikana. Lähes 30 prosenttia vastaajista kertoi joutuneensa tekemisiin luvattoman yrityksensisäisen käytön kanssa, kun taas 20 prosenttia vastasi joutuneensa ulkopuolisen tietomurron kohteeksi.

Tietoturvariskeihin varautuminen edellyttää organisaatioilta kestävää lähestymistapaa. Kokonaisvaltainen turvallisuusratkaisu auttaa yrityksiä niiden tekemien tietoturvainvestointien arvioinnissa, uudistamisessa, hallitsemisessa ja optimoinnissa.

”Yrityksissä ymmärretään nykyisin varsin hyvin, mikä merkitys kattavalla riskienhallintastrategialla on paitsi yrityksen aineellisen ja aineettoman pääoman, myös maineen suojelemisen kannalta”, kertoo HP Suomen toimitusjohtaja Mika Sarhimaa.

”HP:n tuoreet tietoturvajulkistukset ovat rohkaisevia”, sanoo tutkimusyhtiö IDC:n Länsi-Euroopan tietoturvatutkimusten johtaja Eric Domage. ”Yritysostojen kautta hankittuja TippingPoint-, Fortify- ja ArcSight-teknologioita hyödynnetään älykkäästi osana laajaa, kilpailijoista erottuvaa tarjoomaa. Se kattaa niin palvelut, sovellukset kuin tuotteetkin. Ratkaisujen integrointi nostaa HP:n vahvaan asemaan yritystietoturvamarkkinoilla, joilla toimintaympäristö muuttuu koko ajan vaativammaksi.”

Tietoturvariskien tunnistaminen

HP tarjoaa yhden päivän kestävän Enterprise Security Discovery Workshop -työpajan, joka auttaa asiakkaita tunnistamaan tiedonhallinnan ja tietoturvahankkeiden väliset tarpeet. Näin yritykset pystyvät ymmärtämään oman haavoittuvuutensa ulkoisten ja sisäisten uhkien suhteen sekä tunnistamaan hyvän tietoturvan edellytykset ja räätälöimään oman tietoturvansakehittämisen.

Lisäksi HP julkisti HP Digital Vaccine Labsin (DVLabs) Cyber Security Risks Report -katsauksen, joka tarjoaa asiakkaille yksityiskohtaista tietoa haavoittuvuuksista, uhkista ja tietoturvahyökkäyksistä tämän vuoden ensimmäiseltä kuudelta kuukaudelta.

Tietoturva muutoksessa

Yhdistelemällä vastikään hankkimiensa yritysten, ArcSightin ja Fortifyn, sekä HP TippingPointin keihäänkärkituotteita HP on pystynyt rakentamaan vankan perustan yritysten yhtenäisen tietoturvan pohjaksi: uusi HP Security Intelligence and Risk Management Platform suojaa sovelluksia ja yritysten it-infrastruktuuria monimutkaisiakin uhkia vastaan.

HP on täydentänyt tarjoomaansa myös täysin uusilla riskienhallintaan ja tietoturvaan liittyvillä tuotteilla. Niitä ovat tietoturvariskien tunnistamiseen ja estämiseen suunniteltu HP ArcSight Express 3.0; verkkohyökkäyksiltä suojaava HP Reputation Security Monitor, joka tunnistaa epäluotettavat IP- ja DNS-osoitteet jatkuvasti päivittyvän listan avulla; haavoittuvuuksia skaalautuvasti tunnistava HP Fortify Software Security Center Suite sekä HP TippingPoint Web Application Digital Vaccine (WebAppDV) 2.0 -palvelu, joka suojaa kaupalliset ja räätälöidyt verkkosovellukset ja tunnistaa niiden haavoittuvuudet reaaliaikaisesti.

Tietoturvan kehityksen hallinta

HP on julkistanut myös uusia yrityspalveluita turvaratkaisujen kehitystyön, oikeiden teknologioiden valitsemisen ja parhaiden hankintamallien valinnan helpottamiseksi. Palveluihin kuuluvat:

Lisätietoja HP:n uusista ratkaisuista ja palveluista on saatavilla osoitteessa www.hp.com/go/risk2011.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut sekä taustadokumentti asiakascasesta (U.S. Navy and Marine Corps Intranet, NMCI):
hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista
www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP DISCOVER, takes place Nov. 29 - Dec. 1 in Vienna, Austria. The event showcases how organizations can get started on their Instant-On Enterprise journeys.

*) "HP Research: Enterprise Risk", Coleman Parkes Research Ltd., heinäkuu 2011.