HP julkisti tilikauden 2009 neljännen neljänneksen tuloksensa

HP julkisti eilen illalla Suomen aikaa 31.10. päättyneen tilikauden 2009 neljännen neljänneksen taloudelliset lukunsa. HP:n liikevaihto Q4:llä oli 30,8 miljardia dollaria. Viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon nähden tulos laski 8 %, mutta nousi edellisen neljänneksen tuloksesta 12 %. Yhtymän osakekohtainen tulos (non-GAAP) kasvoi 11 % ja nousi viime vuoden 1,03 dollarista 1,14 dollariin. ”Saavutimme ennätyksellisen liikevoiton etenkin tasaisesti menestyneessä palveluliiketoiminnassa, ja kasvava myynti antaa meille hyvän vauhdin vuoden 2010 alkuun”, kertoi HP:n pääjohtaja Mark Hurd. ”Vahvojen neljännes- ja vuositulostemme taustalla olivat operatiivinen toiminta sekä positiivisesti kehittyvä kustannusrakenteemme. Uskomme HP:n menestyvän toimialan keskiarvoa paremmin erityisesti mittakaavaetujen, laajan tuote- ja palveluportfolion sekä markkinajohtajuuden ansiosta.” Koko tilivuonna 2009 HP:n liikevaihto oli 114,6 miljardia dollaria, eli 3 % viime vuoden tulosta vähemmän. Liikevoitto (non-GAAP) oli 12,6 miljardia dollaria ja osakekohtainen tulos kasvoi viime vuoden 3,62 dollarista 3,85 dollariin. ”HP on saavuttanut huomattavia kilpailuetuja panostamalla jatkuvasti suorituskykyyn kaikilla liiketoiminnan aloilla”, sanoi HP:n talousjohtaja Cathie Lesjak. ”Onnistuneet yritysostot ovat nostaneet HP:n tarjooman arvoa ja tehostaneet liiketoimintaa sekä tukeneet sen laajentumista tärkeimmillä kasvumarkkinoilla jatkossa.” HP:n neljännen neljänneksen tulostiedote on saatavissa kokonaisuudessaan englanninkielisenä osoitteessa http://h30261.www3.hp.com/phoenix.zhtml?c=71087&p=irol-newsArticle&ID=1358594&highlight= Lehdistötilaisuuden webcast-esitys on ladattavissa osoitteessa www.hp.com/investor/q42009webcast