HP julkisti tilikauden 2010 toisen neljänneksen tuloksensa

19.5.2010 – HP julkisti myöhään eilen illalla 30.4.2010 päättyneen tilikauden 2010 toisen neljänneksen taloudelliset lukunsa. HP:n liikevaihto Q2:n aikana oli 30,8 miljardia dollaria eli 13 % tai 3,5 miljardia dollaria enemmän kuin vastaavana ajanjaksona vuosi sitten. Toisella neljänneksellä yhtymän voitto (non-GAAP) kasvoi viime vuodesta 22 % ja oli 3,5 miljardia dollaria. Osakekohtainen tulos (non-GAAP) kasvoi 27 % viime vuoden 0,86 dollarista 1,09 dollariin.

”Kulunut kvartaali oli HP:lle erinomainen ja suoriuduimme vahvasti kaikilla markkina-alueilla”, kertoi HP:n pääjohtaja Mark Hurd. ”Olemme onnistuneet laatimaan koko alan parhaan tarjooman ja asiakkaamme reagoivat sen mukaisesti. Hyvän markkina-asemamme ansiosta olemme kyenneet sijoittamaan tulevaisuuteen ja luotamme vahvasti tuleviin mahdollisuuksiin.” Toisen neljänneksen aikana liikevaihto Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueella oli 11,8 miljardia dollaria eli 11 % enemmän viime vuoden vastaavaan jaksoon nähden. Liikevaihto kasvoi myös Pohjois- ja Etelä-Amerikan alueella 11 % (13,5 miljardiin dollariin) sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella 19 % (5,5 miljardiin dollariin). ”Kysynnän lisääntyessä voimakkaasti lisäämme myös panostuksiamme kasvuun”, sanoi Cathie Lesjak, HP:n talousjohtaja. Seuraavalta neljänneksen liikevaihdon HP odottaa olevan noin 29,7 miljardin dollarin ja 30,0 miljardin dollarin väliltä. Koko tilivuodelle 2010 yhtymä enteilee 8–9 prosentin liikevaihdon kasvua. Toisen neljänneksen tulostiedote on saatavilla kokonaisuudessaan englanninkielisenä osoitteessa http://h30261.www3.hp.com/phoenix.zhtml?c=71087&p=quarterlyEarnings Tulosjulkistuksen webcast-esitys on ladattavissa osoitteessa www.hp.com/investor/2010q2webcast noin vuoden ajan.