HP julkisti tilivuoden 2010 kolmannen neljänneksen tuloksensa

20.8.2010 – HP julkisti myöhään eilen illalla Suomen aikaa taloudelliset lukunsa 31.7.2010 päättyneeltä tilikauden 2010 kolmannelta neljännekseltä. HP:n liikevaihto Q3:n aikana oli 30,7 miljardia dollaria eli 11,4 % tai 3,1 miljardia dollaria enemmän kuin vastaavana ajanjaksona vuosi sitten.

Tilivuoden kolmannen neljänneksen aikana yhtymän voitto (non-GAAP) oli 3,4 miljardia dollaria eli 14 % enemmän vuoden takaiseen tulokseen nähden. Osakekohtainen tulos (non-GAAP) kasvoi 17 % viime vuoden 0,92 dollarista 1,08 dollariin.

”HP:n vahva suorituskyky kuluneella neljänneksellä osoittaa jälleen strategiamme toimivuuden ja kertoo sen tehokkaasta toteutuksesta”, sanoi Cathie Lesjak, HP:n talousjohtaja ja väliaikainen pääjohtaja.

”Olemme nostaneet koko tilikauden tulosodotuksia. Kasvatamme edelleen iskukykyämme leikkaamalla kuluja, panostamalla kannattavaan kasvuun sekä hyödyntämällä HP:n kilpailuetuja markkinoilla.”

Kolmannen neljänneksen aikana liikevaihto Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueella oli 10,9 miljardia dollaria eli 9 % enemmän viime vuoden vastaavaan jaksoon nähden. Liikevaihto kasvoi niin ikään Pohjois- ja Etelä-Amerikan markkinoilla 12 % (14,2 miljardiin dollariin) sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella 14 % (5,6 miljardiin dollariin).

Kasvua vetivät HP:n yritysasiakkaiden tallennus- ja palvelinratkaisut, joiden liikevaihto oli 19 % suurempi kuin vuosi sitten. Myös PC-myynnistä vastaavan liiketoimintayksikön liikevaihto kasvoi 17 % ja tulostusratkaisujen liikevaihto 9 %.

HP arvioi tilikauden viimeisen neljänneksen liikevaihdon olevan noin 32,5 ja 32,7 miljardin dollarin väliltä. Koko tilikauden 2010 liikevaihdon HP odottaa asettuvan 125,3 ja 125,5 miljardin dollarin välille.

Tilivuoden 2010 kolmannen neljänneksen tulostiedote on saatavilla kokonaisuudessaan englanninkielisenä osoitteessa http://h30261.www3.hp.com/phoenix.zhtml?c=71087&p=quarterlyEarnings

Tulosjulkistuksen tallennettu webcast löytyy osoitteesta www.hp.com/investor/2010q3webcast.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP

HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmät asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP