HP julkisti tilivuoden 2010 neljännen neljänneksen tuloksensa

Maailman suurin teknologiayhtiö HP julkisti myöhään eilen illalla Suomen aikaa taloudelliset lukunsa 31.10.2010 päättyneeltä tilivuoden 2010 viimeiseltä neljännekseltä. HP:n liikevaihto Q4:n aikana oli 33,3 miljardia dollaria eli 8 % tai 2,5 miljardia dollaria enemmän kuin vastaavana ajanjaksona vuosi sitten.

Tilivuoden viimeisen neljänneksen aikana yhtymän voitto (non-GAAP) oli 4,0 miljardia dollaria eli 10 % parempi vuoden takaiseen tulokseen nähden. Q4:n osakekohtainen tulos (non-GAAP) kasvoi 17 % viime vuoden 1,14 dollarista 1,33 dollariin.

”HP osoitti jälleen kerran vahvuutensa markkinoilla ja teknologiajohtajuudessa”, sanoi HP:n pääjohtaja Léo Apotheker.

”Työntekijämme ovat lahjakkaita ihmisiä, jotka keskittyvät tuottamaan arvoa asiakkaillemme. Markkinapotentiaali on laaja ja uskon, että olemme johtavassa asemassa myös tulevaisuudessa.”

Tilikauden viimeisen neljänneksen aikana liikevaihto Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueella oli 12,4 miljardia dollaria eli 6 % enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana. Liikevaihto kasvoi niin ikään Pohjois- ja Etelä-Amerikan markkinoilla 10 % (15,1 miljardiin dollariin) sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella 8 % (5,8 miljardiin dollariin).

Q4:n aikana kasvua vetivät muun muassa HP:n suuryritysasiakkaiden palvelin- ja tallennusratkaisut, joista vastaavan yksikön liikevaihto kasvoi 25 %. Myös tulostusratkaisujen liikevaihto kasvoi 8 % ja pc-laitteiden liikevaihto 4 %.

Yhtymän koko tilivuoden 2010 liikevaihto oli 126,0 miljardia dollaria eli 10 % enemmän kuin tilivuotena 2009. Koko tilivuoden voitto (non-GAAP) oli 14,4 miljardia dollaria. Osakekohtainen tulos kasvoi viime vuoden 3,85 dollarista 4,58 dollariin.

Tilivuoden 2010 neljännen neljänneksen tulostiedote on saatavilla kokonaisuudessaan englanninkielisenä osoitteessa http://h30261.www3.hp.com/phoenix.zhtml?c=71087&p=quarterlyEarnings

Tulosjulkistuksen tallennettu webcast löytyy osoitteesta www.hp.com/investor/2010q4webcast.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmät asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista
www.hp.com ja www.hp.fi.