HP julkisti tilivuoden 2011 toisen neljänneksen tuloksensa

Maailman suurin teknologiayhtiö HP julkisti tänään iltapäivällä Suomen aikaa taloudelliset lukunsa 30.4.2011 päättyneeltä tilivuoden 2011 toiselta neljännekseltä. HP:n liikevaihto Q2:n aikana oli 31,6 miljardia dollaria eli 3 % enemmän kuin vastaavana ajanjaksona vuosi sitten.

Tilivuoden toisen neljänneksen osakekohtainen tulos (non-GAAP) kasvoi 15 % viime vuoden 0,91 dollarista 1,05 dollariin.

”HP:n suoritus oli hyvä ja teimme tällä neljänneksellä vankan tuloksen”, sanoi HP:n pääjohtaja Léo Apotheker. ”Strategiamme, jonka ytimessä ovat palvelut, keskittyy korkeamman lisäarvon ratkaisuihin. Pyrimme yhdenmukaistamaan palveluliiketoimintamme mallin pitkän tähtäimen strategiamme kanssa tuottaaksemme parhaan arvon asiakkaillemme sekä enemmän tuottoa osakkeenomistajillemme.”

Tilikauden toisen neljänneksen aikana liikevaihto kasvoi Pohjois- ja Etelä-Amerikan markkinoilla 2 % (13,8 miljardiin dollariin) sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella 10 % (6,1 miljardiin dollariin). Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueella liikevaihto laski viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna 1 %:lla 11,7 miljardiin dollariin.

Q2:n aikana kasvua vetivät muun muassa HP:n suuryritysasiakkaiden palvelin-, tallennus- ja verkkoratkaisut, joista vastaavan yksikön liikevaihto kasvoi 15 % edellisen vuoden vastaavasta ajasta. Myös ohjelmistojen liikevaihto kasvoi 17 % ja tulostus- ja kuvankäsittelyratkaisujen liikevaihto 5 %.

HP odottaa kolmannen neljänneksen liikevaihtonsa olevan 31,1–31,3 miljardia dollaria ja koko tilikauden 2011 129–130 miljardia dollaria.

Tilivuoden 2011 toisen neljänneksen tulostiedote on luettavissa kokonaisuudessaan englanninkielisenä osoitteessa http://h30261.www3.hp.com/phoenix.zhtml?c=71087&p=quarterlyEarnings

Suora webcast konferenssista on kuunneltavissa osoitteessa www.hp.com/investor/2011Q2webcast. Tallenteen voi kuunnella myöhemminkin samassa osoitteessa.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.