HP kehittää energiatehokkaampaa teknologiaa konesaleihin

HP on aloittanut uuden matalaenergiapalvelinten kehityshankkeen. Sen tarkoituksena on edistää paitsi energiatehokkuutta, myös suuren mittakaavan laskentajärjestelmien käyttömahdollisuuksia.

Nimellä Project Moonshot lanseerattu hanke tähtää siihen, että näiden palvelimien avulla yritykset voivat vähentää merkittävästi monimutkaisuutta, parantaa energiankäyttöä ja laskea kustannuksia.

HP:n yhdentyneen it-infrastruktuurin malliin perustuvan ohjelman myötä konesalien sähkönkulutuksen odotetaan laskevan jopa 89 prosenttia nykytasosta. Tehostuminen ei jää vain sähkönkulutuksen tasolle: laitteiden tilantarpeen uskotaan vähenevän 94 prosentilla ja kokonaiskulujen jopa 63 prosentilla perinteisiin palvelinjärjestelmiin verrattuna.

Hankkeesta tulevat hyötymään esimerkiksi yritykset, jotka käyttävät tuhansia palvelinkoneita toimittaessaan käyttäjille erilaisia verkkopalveluita ja sosiaalisen median sovelluksia.

Project Moonshot on monivuotinen ja useassa vaiheessa etenevä ohjelma. Sen perustana on HP:n tutkimusyksikön, HP Labsin kymmenvuotinen energiatehokkuuteen keskittyvä tutkimustyö sekä pilvipalveluiden, HP ProLiant -palvelinten, HP Data Center Smart Grid -ympäristöjen ja HP EcoPOD -konttidatakeskusten pohjalta muodostunut kokemus.

”Suuren mittakaavan järjestelmien taakkana on lisääntyvä pula kapasiteetista. Siihen on puututtava infrastruktuurin tasolla”, sanoo HP:n palvelimista sekä tallennus- ja verkkoratkaisuista Suomessa vastaava johtaja Jani Vahvanen. ”HP:lla on ennestään vankasti kokemusta tällaisista uudistuksista sekä erinomaiset valmiudet pitää asiakkaamme kilpailijoidensa edellä.”

Project Moonshotiin kuuluu kolme keskeistä elementtiä:

• HP Redstone -palvelinkehitysalusta,
  • sovellusten testaamiseen tarkoitettu HP Discovery Lab ja
  • HP AllianceONE -kumppaniohjelmaan kuuluva HP Pathfinder -ohjelma.

Lisätietoja projektista on saatavilla osoitteessa www.hp.com/go/moonshot

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

In a world of continuous connectivity, the
Instant-On Enterprise embeds technology in everything it does to serve customers, employees, partners and citizens with everything they need, instantly. Learn more about how organizations can get started on an Instant-On Enterprise journey at HP’s premier client event, HP DISCOVER, Nov. 29 - Dec. 1 in Vienna, Austria.