HP kiihdyttää ketteriä ohjelmistonkehitysmenetelmiä

23.2.2010 – HP on julkistanut HP Agile Accelerator -palveluun joukon uudistuksia, jotka auttavat yrityksiä parantamaan sovellustensa laatua, tehostamaan tuottavuutta ja vastaamaan liiketoimintahaasteisiin pikaisesti ja kustannustehokkaasti.

HP Quality Center -ratkaisuun ja HP Application Lifecycle Management -konsultointipalveluihin (ALM) perustuva HP Agile Accelerator on työkalu, jolla ketteriä kehityshankkeita kyetään hallinnoimaan aina suunnitteluvaiheesta tuotantoon saakka. Sen tarkoituksena on auttaa yritysten IT-osastoja suoriutumaan sovellusten modernisoinnista aiempaa paremmin ja laadun kärsimättä kehitystyön nopeutumisesta. HP Agile Accelerator auttaa ohjelmistonkehittäjiä parantamaan työtehoa ja projektien kustannustehokkuutta hyödyntämällä valmiita prosesseja, kokoonpanomäärityksiä sekä käyttäjäraportteja. Nyt julkistetut uudistukset keskittyvät erityisesti ketterien kehitysprojektien hallintaan tarjoamalla esimerkiksi työkalun Agile-projektien työresurssien suunnitteluun. "Ketterät menetelmät nostavat jatkuvasti suosiotaan sovellusten kehityksessä, sillä ne helpottavat projektien riskienhallintaa ja laskevat kehityskuluja", kertoo Forrester-tutkimusyhtiön analyytikko Margo Visitacion. "Nyt myös ohjelmistojen testauksen on kehityttävä ketterämpään suuntaan, kun aika alkaa ajaa ohi perinteisestä tavasta testata ohjelmisto vasta kehityshankkeen lopuksi." Konsultointipalveluilla apua Agile-hankkeiden suunnitteluun HP tarjoaa asiakkaidensa ketterien ohjelmistokehityshankkeiden tueksi lukuisia palveluita ja vankkaa asiantuntemusta. Niihin kuuluvat esimerkiksi sovellusten elinkaarenhallintaan tarkoitetut HP Application Lifecycle Management -konsultointipalvelut, joiden osaaminen kattaa niin tilannearvioinnin, suunnittelun, toteutuksen kuin hallinnankin. ALM-konsultoinnin työkaluilla kehitystöitä varten kyetään myös laatimaan Agile-kehitysmenetelmien soveltamista helpottava tiekartta. Kehityshankkeiden yksilöllinen räätälöinti erilaisia asiakastarpeita ja ympäristöjä varten nopeuttaa asiakkaiden investoinneista hyötymistä. Lisätietoja HP Agile Accelerator -palvelusta on saatavilla osoitteessa www.hp.com/go/agile