HP laajentaa pilvipalveluiden valikoimaansa

Uusista ratkaisuista lisää ketteryyttä, innovointitehoa ja säästöjä

Maailman suurin teknologiayhtiö Hewlett-Packard (HP) julkistaa lisää ratkaisuja yhdentyneiden pilvipalveluiden valikoimaansa Frankfurtissa järjestettävässä Discover-tapahtumassa. Discover on HP:n suurin vuotuinen ja yksi alan laajimmista tapahtumista Euroopassa, ja siellä vierailee tänä vuonna lähes 9000 ihmistä. Uudet ratkaisut tukevat asiakkaita hybridimallisten it-ympäristöjen hyödyntämisessä sekä tuovat toimintaan ketteryyttä, nopeuttavat innovointia ja alentavat kustannuksia.

"HP on sitoutunut toteuttamaan yrityksille mahdollisimman luotettavia pilvipalveluita", kertoo HP Suomen toimitusjohtaja Mika Sarhimaa. "Tänään julkistamiemme tuotteiden avulla yritykset pääsevät hyötymään pilven ketteryydestä helposti ja palvelutasosopimuksiaan vaarantamatta."

Tutkimus: Kattaville pilvipalveluille selvä tarve

HP:n teettämän tuoreen tutkimuksen(1) tulokset osoittavat, että yrityksillä on selkeä tarve ratkaisuille, jotka kattavat sekä perinteiset, yksityiset, hallinnoidut että julkiset pilviympäristöt. 75 prosenttia tutkimukseen vastanneista liiketoiminta- ja it-johtajista kertoi pyrkivänsä siirtymään hybridimallisen ympäristön käyttöön. Samaan aikaan 65 prosenttia vastaajista piti huolenaiheenaan yhteen toimittajaan sitoutumista ja 72 prosenttia piti työkuormien siirtomahdollisuutta eri pilvimallien välillä olennaisena ominaisuutena pilven käyttöönoton kannalta.

HP laajentaa nyt oman HP CloudSystem -alustansa toiminnallisuutta parantaakseen kustannustehokkuutta ja käyttöönoton helppoutta entisestään. Samalla yhtiö esittelee HP Cloud Service Automation (CSA) -ratkaisun uuden version, joka on saatavilla joko HP CloudSystemin osana tai erillisenä.

HP on laajentanut myös julkista pilveä varten laadittujen HP Cloud Services
-palveluidensa ominaisuuksia. Uusien tuotteiden avulla suuryritystasoisten työkuormien siirtäminen pilveen onnistuu entistä varmemmin minkä kokoiselta yritykseltä tahansa. Uusiin tuotteisiin ja palveluihin kuuluvat esimerkiksi:

• yleiseen levitykseen julkaistava, käytön mukaan hinnoiteltu HP Cloud Compute;
  • avoimeen betavaiheeseen siirtyvä HP Cloud Block Storage -tallennusratkaisu, jonka avulla käyttäjät pystyvät siirtämään dataa helposti laskenta-alustalta toiselle;
  • HP Cloud Application Platform as a Service (PaaS), joka parantaa yritysten, sovelluskehittäjien ja itsenäisten ohjelmistotoimittajien mahdollisuuksia keskittyä sovellusten kehittämiseen ja käyttöönottoon; ja
  • HP Cloud Workload Migration Services -palvelukokonaisuus, joka auttaa käyttäjiä nykyisten, tuotannossa olevien työkuormien pilveen siirtämisen kartoituksessa, suunnittelussa ja toteutuksessa ilman käyttökatkoja.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote tarkempine tuotetietoineen on luettavissa osoitteessa www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/2012/index.html. Frankfurtissa Discover-tapahtumassa järjestetyn lehdistötilaisuuden tallenne ja muuta lisätietoa tapahtuman julkistuksista on saatavilla osoitteessa www.hp.com/go/HPDiscoverFrankfurt2012.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

(1) ”HP Cloud and Information Optimization,” Coleman Parkes Research, Ltd., October 2012.