HP lisää pilvipalvelutarjontaansa hybridimalleilla – yritysasiakkaille uusia liiketoimintamahdollisuuksia

HP laajentaa hybridimalliin pohjautuvia toimituksiaan tänään julkistettavilla ratkaisuilla, jotka auttavat asiakkaita reagoimaan nopeasti muutoksiin toimintaympäristössä.

Perinteisiä it-infrastruktuureja yksityisiin ja julkisiin pilviin yhdistävät it-ympäristöt tunnetaan hybridiympäristöinä. Ne tuovat yrityskäytössä asiakasyritysten toimintaan lisää ketteryyttä.

HP on täydentänyt monipuolista ja avointa pilvipalveluiden rakentamiseen ja hallintaan suunniteltua alustaa, HP CloudSystemiä, uusilla ominaisuuksilla. Niiden myötä yritysasiakkaat pystyvät provisioimaan ja skaalaamaan resursseja portaattomasti ylös- tai alaspäin joko julkisen pilvipalveluntarjoajan välityksellä tai käyttöön perustuvaa maksutapaa käyttäen.

HP julkistaa myös koko HP:n yritystarjooman kattavan HP CloudAgile -ohjelman, joka tuo pilvipalvelut ja CloudSystem-alustan yhä helpommin yritysten saataville. CloudAgile tuo pilvihankintoihin taloudellista joustavuutta, ja sen kautta yritykset pystyvät hyödyntämään HP:n maailmanlaajuista myyntihenkilöstöä ja kanavakumppanien verkostoa, mikä nopeuttaa investoinneista saatavien hyötyjen realisoitumista.

Toimitustapa jokaisen organisaation tarpeisiin

HP:n hybridimallin avulla asiakkaat pystyvät itse valitsemaan organisaatiolleen ja it-ympäristölleen parhaiten sopivan toimitustavan.

HP CloudSystemin tukipalvelut tarjoavat asiakkaille sekä laitteisto- että ohjelmistokysymyksiin yhden palvelupisteen, joka toimii 24 tuntia vuorokaudessa. Näin asiakasyritykset voivat keskittyä ongelmien ratkomisen sijaan innovointiin ja omien asiakkaidensa palveluun.

HP CloudSystemin käyttötapoja voidaan laajentaa HP CloudStart -palveluilla, jotka antavat yrityksille tehokkaammat keinot pilvipalveluiden määrittämiseen, kustannuslaskentaan ja turvakäytäntöjen noudattamiseen. Uusien toimintojen myötä perussovellusten käyttöönotto, viranomaismääräysten valvonta sekä päivitysten hallinta onnistuvat yksityispilvessä automatisoidusti, mikä nopeuttaa pilvi-investoinneista hyötymistä.

Lisäksi asiakkaat voivat saada HP:n CloudSystem-koulutusohjelmasta ja koulutuspalveluista arvokasta osaamista, jonka avulla ne kykenevät hyödyntämään pilvipalveluiden ja investointien potentiaalin kaikkein tehokkaimmin.

Tietoturvaa nyt myös pilvipalveluna

Pilvipalveluina tarjottavat HP:n tietoturvapalvelut pienentävät haavoittuvuusriskejä ja auttavat asiakkaita välttämään turvapalvelusopimuksiin useasti liittyvää taloudellista sitoutumista. Palveluihin kuuluvat tietojen menettämisen ja luvattoman käytön riskiä pienentävä haavoittuvuusskannaus sekä uusista tietoturvauhista kertova tietopalvelu.

HP julkistaa tänään myös uudistuksia HP CSE for CaaS -palveluun. Kokonaisuus tarjoaa viestintäpalveluntarjoajille keinon auttaa pk-yritysasiakkaita hyödyntämään käyttöön perustuvaa maksutapaa.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on luettavissa kokonaisuudessaan täällä.

Lisää tietoa HP:n uusista julkistuksista löytyy osoitteesta www.hp.com/go/agility2011.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com

Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.