HP:lta alan ensimmäinen blade-pohjainen liiketoimintakriittinen järjestelmä

Uusi HP Integrity -portfolio yksinkertaistaa, yhdistää ja automatisoi järjestelmät x86:sta Superdomeen.

HP on julkistanut Frankfurtissa Saksassa meneillään olevassa Technology @ Work -tapahtumassaan uudet liiketoimintakriittisiin sovelluksiin suunnitellut HP Integrity -palvelimet. Kokonaan uusittu ja blade-teknologiaan perustuva HP Integrity -portfolio yksinkertaistaa, yhtenäistää ja automatisoi liiketoimintakriittiset sovellukset ensimmäistä kertaa yhdennetylle ja yhtenäisesti hallitulle alustalle aina x86- arkkitehtuurin palvelimista HP Integrity Superdome -palvelimiin. Samalla HP esitteli AllianceONE-kumppanuusohjelman, joka optimoi eri sovelluskumppanien palvelimet, tallennuslaitteet ja tietoverkkoratkaisut liiketoimintakriittisiin ympäristöihin suunnitellulle yhdennetylle infrastruktuurille. HP Integrity-ratkaisut tehostavat merkittävästi asiakkaiden vaatimien palvelutasojen ja palvelinten käyttöasteen hallintaa, mahdollistavat jopa 100 prosentin palvelusaatavuuden vikatilanteissakin ja skaalautuvat vaativimpienkin liiketoimintakriittisten sovellusten tarpeisiin. HP Blade Scale -arkkitehtuurille rakennettu HP Integrity -portfolio sisältää palvelimet, hallintaohjelmistot ja palvelut. Se on alan ensimmäinen liiketoimintakriittinen yhdennetty infrastruktuuriympäristö. HP Blade Scale -arkkitehtuurin ansiosta asiakkaat voivat ajaa rinnakkain eri Blade-palvelimien sovelluksia yhdessä infrastruktuurissa ja hyödyntää samoja yhteisiä komponentteja, työkaluja ja prosesseja. Koko IT-infrastruktuuria voidaan hallita yhdestä yhtenäisestä hallintaympäristöstä. HP on ainoa palveluntarjoaja, joka pystyy tarjoamaan yhtenäisen HP BladeSystem -alustan sekä x86- että HP Integrity -arkkitehtuurin palvelimille. Tämän ansiosta HP:n asiakkaat voivat rakentaa palvelukeskuksia, jotka vapauttavat aikaa ja kustannuksia tietojärjestelmien ylläpidosta liiketoimintaa edistäviin innovaatioihin. ”Yhtenäisesti hallittu blade-pohjainen ja modulaarinen laiteinfrastruktuuri eri palvelin- ja laitekomponenteille mahdollistaa asiakkaille kokonaan uudenlaisen, tarpeiden mukaan joustavan ympäristön rakentamisen. Sen ansiosta muuttuviin palvelutarpeisiin voidaan reagoida nopeasti, olemassa oleva kapasiteetti saadaan tehokkaasti käyttöön ja säästetään kustannuksissa”, sanoo Eero Lehtonen, HP:n liiketoimintakriittisistä palvelimista vastaava myyntijohtaja Suomessa ja Baltiassa. Uusi, laajennettu yhdennetyn infrastruktuurin portfolio liiketoimintakriittiseen käyttöön Uudet HP Integrity -korttipalvelimet tuovat lisää suorituskykyä ja alentavat kokonaiskustannuksia, ja niiden tilantarve ja sähkönkulutus ovat merkittävästi pienemmät kuin perinteisissä palvelimissa. HP Integrity Superdome 2 tuo jopa 450 prosentin parannuksen infrastruktuurin luotettavuudessa verrattuna aiempiin sukupolviin. HP Blade Link -teknologialla uusia HP Integrity Blade -järjestelmiä voi ensimmäistä kertaa yhdistää 2, 4 tai 8 prosessorin UNIX-palvelimiksi. Samaan HP Blade -infrastruktuuriin voi yhdistää sekä HP Integrity-, HP Proliant- että StorageWorks -korttipalvelimia. Lisäksi HP-UX 11i v3 -käyttöjärjestelmä tuo lukuisia parannuksia sovellusten käytettävyyteen ja muun muassa markkinoiden nopeimman palvelun siirron toiselle palvelimelle vikatilanteessa. HP-UX-käyttöjärjestelmällä varustettu HP BladeSystem Matrix on HP:n yhdennetty infrastruktuurialusta jaetuille palveluille. Sen avulla asiakas voi luoda minuuteissa uuden sovellusympäristön olemassa olevista laiteresursseista käyttäen ennalta määriteltyjä palvelun määrityksiä, esimerkiksi palvelun kehitysympäristöä. Kun ympäristöä ei enää tarvita, myös purkaminen tapahtuu automaattisesti HP Blade Matrix -työkaluilla. Perinteisesti uuden ympäristön luomiseen on mennyt jopa viikkoja. Lisätietoja HP Integrity –palvelimista: www.hp.com/go/integrity