HP:lta nappiin mitoitetut ratkaisut pk-yrityksille

8.9.2010 – HP esitteli tänään pk- ja mikroyritysten käyttöön suunnatun ”Just Right IT”-palveluvalikoiman. Täsmämitoitettujen ratkaisujen avulla yritysten prosessit yksinkertaistuvat, turhat kulut karsiutuvat ja tuottavuus paranee. Tuore valikoima sisältää pk-yrityksille suunniteltuja palvelin-, tulostus-, ja pc-tuotteita.

”Vaikka pk-yrityksissä suhtaudutaan taloustilanteeseen varovaisesti, niissäkin etsitään yhä tapoja yksinkertaistaa toimintoja ja valmistautua kasvua varten”, kertoo johtaja Anil Miglani strategiakonsultointiyritys AMI Partnersista.

”Yhdessä kanavakumppaniensa kanssa HP pystyy tarjoamaan myös pienemmille toimijoille kattavia ratkaisuja sopivalla rahoitusmallilla. Näin pk-yritykset pystyvät sopeutumaan tietomäärien kasvuun, tehostamaan työntekijöidensä tuottavuutta sekä palvelemaan omia asiakkaitaan paremmin.”

Helpotusta liiketoiminnan hallintaan

HP on kohdentanut uudet liiketoimintaa ja tietojenhallintaa helpottavat ratkaisunsa erityisesti yrityksille, jotka eivät halua tinkiä toimintakyvystään tiukoista budjeteista huolimatta. Yksi tärkeimmistä uusista julkistettavista tuotteista on HP ProLiant MicroServer. Se on kymmenhenkisten ja sitä pienempien yritysten käyttöön suunniteltu erittäin hiljainen, helppokäyttöinen sekä energia- ja kustannustehokas palvelin. Tuotteen suositushinta on 265 euroa.

Pk-yritysten tallennusratkaisuja tehostaa entisestään HP StorageWorks P2000 G3 Modular Smart Array, joka nostaa palvelimen ja tallennuslaitteiston välisen kaistanopeuden jopa kymmenkertaiseksi. Erityisesti virtuaalisia palvelimia ja tallennusratkaisuja käyttävien asiakkaiden järjestelmän seurantaa ja hallintaa puolestaan helpottaa HP Insight with Microsoft System Center Essentials 2010.

HP julkisti myös uutena pc-tuotteena energiatehokkaan HP 500B -sarjan yrityspöytätietokoneen, jonka konfiguroitavat kiintolevyt ja käytännöllisesti sijoitetut portit ja liitännät helpottavat sen käyttöä. Uusiin tulostustuotteisiin puolestaan kuuluvat HP Officejet Pro 8500A e-All-in-One -sarja sekä HP Officejet 7500A Wide Format e-All-in-One, joiden työkalujen avulla tulostaminen onnistuu myös mobiilipäätelaitteilla ja aineistojen käsittely verkon välityksellä ilman pc:tä.

HP:n uudet pk-yritystuotteet ovat saatavilla sekä HP:n että sen kanavakumppaneiden kautta. Kanavan tarjooman laajentuminen helpottaa pk-yritysten it-investointien suunnittelua, kun erityisesti pienille toimijoille suunnattua it-infraa saa samoilta toimittajilta kuin tulostus- ja päätelaitteitakin. Liisaukseen ja laitteiden elinkaarenhallintaan erikoistunut HP Financial Services -yksikkö auttaa budjetoimaan laajojakin it-hankintoja kokonaisvaltaisten rahoitusratkaisujensa kautta.

Valokuvia sekä lisätietoa muista uusista pk-yritystuotteista löytyy osoitteesta www.hp.com/go/whatsnewforsmb

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com

HP