HP muokkaa organisaatiotaan Suomessa

Viimeaikainen markkinakehitys ja asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos aiheuttavat rakenteellisia muutoksia HP:n organisoitumisessa ja toimintamallissa. Tuotetarjonta painottuu yhä vahvemmin palveluihin ja ohjelmistoihin. Myös sisäisen ja ulkoisen palvelutuotannon keskittäminen palvelukeskuksiin jatkuu.

Kolmen viime vuoden aikana HP on investoinut vahvasti ohjelmisto- ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen. Viimeisimpänä investointina HP osti tietotekniikan palveluyritys Electronic Data Systemsin (EDS) vuosi sitten. Tämä kehitys heijastaa HP:n suuntautumista uusille markkina-alueille. Yhtiön rakenne, toimintamalli ja henkilöstön osaamisvaatimukset muuttuvat vastaavasti. Muodostamme Enterprise Business –liiketoimintaryhmän, joka koostuu seuraavista liiketoimintayksiköistä: Software and Solutions (HPS&S), Enterprise Services (ES), Technology Services (TS) ja Enterprise Storage, Server and Networks (ESSN). EDS-yksikön toiminta on integroitu Enterprise Services –liiketoimintayksikköön. HP:n muut liiketoimintaryhmät ovat Personal Systems Group (PSG) ja Imaging and Printing Group (IPG). Toteuttaakseen tarvittavat muutokset Hewlett-Packard Oy aloittaa yt-neuvottelut, jotka koskevat enimmillään 65 tehtävän vähennystarvetta. Vähennystarve koskee kaikkia liiketoimintaryhmiä ja tukitoimintoja. Hewlett-Packard Oy:n vakinaisessa palveluksessa on noin 800 henkilöä.

HP