HP:n CloudStart puhaltaa vauhtia yksityisiin pilviin

31.8.2010 – HP julkisti eilen alan ensimmäisen, 30 päivässä pystytettävän HP CloudStart -kokonaisratkaisun.

HP:n yhdentyneen infrastruktuurin (HP Converged Infrastructure) konseptin ympärille rakennettu HP CloudStart yksinkertaistaa ja nopeuttaa yksityisten pilvilaskentaympäristöjen käyttöönottoa. Laitteiston, ohjelmistot ja palvelut kattava ratkaisu helpottaa käytön perusteella maksettavien palvelujen tarjoamista luotettavasti ja turvallisesti yhteisen portaalin kautta. Sen avulla asiakas voi myös skaalata ja ottaa käyttöön uusia palveluita automaattisesti. Reaaliaikaisen raportoinnin avulla yksityisiä pilviä voi käyttää samoin kuin julkisia pilviä.

HP:n avoimen arkkitehtuurin ansiosta asiakkaat kykenevät integroimaan yksityispilvensä kolmansien osapuolten yritysportaaleihin, julkisiin pilvipalveluihin, käyttöön perustuvaan laskutukseen sekä alustojen väliseen resurssienhallintaan.

”Asiakkaamme haluavat palvella entistä paremmin omia sisäisiä asiakkaitaan – sovellusten toimittamiselle joustavan, yksityisen pilviympäristön kautta on jatkuvasti kasvava tarve”, kertoo HP:n Teknologiapalvelut-yksikön liiketoimintajohtaja Mika Sipilä.

”CloudStartin myötä HP:n asiakkaat voivat optimoida sovelluksensa omien tarpeidensa mukaiseksi. Samalla he saavat käyttöönsä tulevaisuutta varten alustan, joka mahdollistaa kattavan ja avoimen hybridiympäristön käytön.”

HP CloudStartin toimittaa palveluntoimitusjärjestelmien uudistuksiin erikoistunut HP Cloud Consulting Services. Ratkaisun selkärangan muodostavat HP BladeSystem Matrix, HP Cloud Service Automation -ohjelmisto sekä HP StorageWorksin tallennusratkaisut. Ratkaisu nopeuttaa pilviympäristön provisiointiaikaa jopa 80 % ja viranomaismääräysten noudattamisesta huolehtimiseen liittyvää työtä jopa 75 %.

Yksityispilven tukena Carnegie Mellon ja VMware

HP:n kumppaineina yhdentyneen infrastruktuurin pohjalle rakentuvassa yksityispilvihankkeessa ovat Intel, Samsung, VMware sekä Carnegie Mellon, Yhdysvaltain Pittsburghista käsin maailmanlaajuisesti toimiva tutkimusyliopisto. Carnegie Mellonin omaa yksityispilveä käytetään testialustana pilvipalveluihin liittyvässä tutkimuksessa. Yliopisto on korvaamassa HP CloudStartin avulla useita yksittäisiä simulointiin ja data-analyysiin käytettyjä laskentaklustereita yhtenäisellä pilviympäristöllä.

HP julkisti eilen samassa yhteydessä VMwaren, SAP:n, Oraclen ja Microsoftin ratkaisujen käyttöönottoa nopeuttavat ja riskejä pienentävät, testatut ja hyväksytyt Cloud Maps -kokoonpanomääritykset. Suoraan asiakkaiden pilviympäristöihin vietävät määritykset auttavat heitä luomaan liiketoimintaansa liittyvän pilvipalveluluettelon.

HP CloudStart -ratkaisu on saatavilla maailmanlaajuisesti joulukuussa.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmät asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista
www.hp.com ja www.hp.fi.