HP:n ja SAP:n yhteistyö maksimoi IT-ympäristöjen käytettävyysajan

HP on julkistanut puhelutukipalvelun yhteistyössä SAP AG:n kanssa. Palvelu tarjoaa asiakkaalle kokonaiskuvan SAP®-sovellusympäristön koko teknisestä infrastruktuurista ja auttaa näin varmistamaan nopean ja laadukkaan tukipalvelun.

SAP-ratkaisujen kanssa käytettäväksi suunniteltu HP Mission Critical Services Enhancement tarjoaa asiakkaille täyden tukipalvelun toimintakriittisiin, SAP-ratkaisuun pohjautuviin ympäristöihin ja takaa HP:n ja SAP:n integroidut tukitoimet päivästä ja kellonajasta riippumatta. HP:n asiantuntijat tekevät läheistä yhteistyötä SAP-tukitiimin kanssa ja auttavat näin asiakasta käsittelemään proaktiivisesti ja reaktiivisesti ongelmia, jotka esiintyvät asiakkaan liiketoiminnalle kriittisissä ympäristöissä. ”HP ja SAP jatkavat yhteistyötä keskittyen SAP-ympäristöjen liiketoiminnalliseen merkitykseen, joka muuttuu jatkuvasti yhä kriittisemmäksi. Yhteistyö parantaa samalla kriittisten tehtävien tukitoimintojamme", toteaa SAP Active Global Supportin varatoimitusjohtaja Uwe Hommel. ”HP Mission Critical -tuki on myös yhteensopiva SAP Enterprise Support -palvelun liiketoiminnallisesti kriittisten tehtävien tavoitteiden kanssa ja auttaa näin asiakasta suojaamaan IT-sijoituksiaan ja pienentämään toiminnan kokonaiskustannuksia. HP:n ja SAP:n yhteiset asiakkaat voivat valita erittäin kriittisiä tilanteita varten korkeimman palvelutason sopimuksen, joka varmistaa korjaavat toimenpiteet neljän tunnin sisällä viikonpäivästä tai kellonajasta riippumatta.” Yhteistyön myötä kaikkien infrastruktuurin komponenttien käytettävyys paranee, niin laitteistojen, ohjelmistojen kuin väliohjelmistojenkin osalta, kun SAP-sovellusympäristön kaikki tapahtumat kulkevat yhden liittymän kautta. Asiakas kirjaa ongelman joko HP:n tai SAP:n puhelintuen kautta. Molemmat asiakastuet voivat nähdä tapahtuman välittömästi ja reagoida siihen. Tämä vähentää virheitä, nopeuttaa diagnosointia ja lyhentää ratkaisuaikoja, joten koko ratkaisun käytettävyysaika ja tehokkuus paranevat. HP SAPS Meter Service -palvelu on toinen lisäys HP:n SAP-ympäristöille tarjoamiin täyspalveluihin. Virtuaali-infrastruktuureissa SAP-ratkaisuja käyttävien keskitettyjen järjestelmien kuluttamia resursseja valvotaan verkkopohjaisella palvelulla täsmällisesti, ja ne analysoidaan automaattisesti. Palvelua käyttävät yhtiöt voivat kohdistaa SAP-ratkaisujen kustannukset tietyille osastoille todellisen kulutuksen mukaisesti. Tämä tukee osastojen tehokkaampaa resurssien käyttöä. HP on maailmanlaajuinen johtaja SAP-ratkaisuihin liittyvissä toiminnoissa, ja se toimii noin 1,7 miljoonan käyttäjän tukena yli 50 maassa. HP suorittaa maailmanlaajuisesti lähes 45 % kaikista SAP-ratkaisujen asennuksista, mikä tarkoittaa noin 67 000 asennusta ja 25 000 asiakasta. Hinnoittelu ja saatavuus HP Mission Critical Services Enhancement -lisäpalvelu on saatavilla maailmanlaajuisesti osaksi HP Mission Critical Partnership-, HP Critical Services-, ja HP Proactive 24 Services -tukipalveluita. Hinnoittelu vaihtelee tarvittavista ominaisuuksista riippuen.