HP:n käytön mukaan hinnoiteltu ohjelma avaa uusia kasvumahdollisuuksia verkko-operaattoreille

Network Advantage Program mahdollistaa pilvipalveluiden, mobiiliratkaisujen ja byod-ilmiön hyödyntämisen ilman alkupääomaa

Hewlett-Packard (HP) julkistaa HP FlexNetwork Utility Advantage Program -yhteistyöohjelman, jonka avulla verkko-operaattorit voivat tarjota asiakkailleen hallinnoituja verkkoratkaisuja käyttöperusteisella hinnoittelulla (pay-per-use).(1)

”Yritykset käyttävät yli 70 prosenttia it-budjetistaan järjestelmien pyörittämiseen eli siihen, että valot pysyvät päällä. Vain 30 prosenttia resursseista jää innovointiin”, kertoo HP Suomen verkkoratkaisujen johtaja Mikko Eerola.(2) ”Liiketoiminnan kasvun edistämiseksi yritysten tulisi investoida verkon kehittämiseen tavalla, joka tukee pilvipalveluiden, mobiiliratkaisujen, byod:n (bring your own device) ja monipuolisempien mediasisältöjen hyödyntämistä”, jatkaa Eerola.

HP FlexNetwork Utility Advantage Programin avulla operaattorit voivat nykyaikaistaa omien yritysasiakkaidensa verkon yhteistyössä HP:n kanssa. Ratkaisun keskiössä ovat standardoidut ja valmiiksi paketoidut verkkoratkaisut ohjelmistoineen ja laitteistoineen. Asiakkaat saavat ne käyttöönsä ilman etumaksua. Loppuasiakas sopii tarvitsemistaan verkkoratkaisuista suoraan oman palveluntarjoajansa kanssa. Laskutus määräytyy niiden käytön mukaan.

”Asiakkaamme haluavat keskittyä ydinliiketoimintansa kehittämiseen, eivätkä pelkkään verkkojen pyörittämiseen esimerkiksi työntekijöiden videoneuvottelu- ja äänisovelluksia varten”, sanoo Oliver Spring, verkko-operaattori Swisscomin tuotelinjoista vastaava johtaja.

HP:n avoimeen, standardipohjaiseen ja ohjelmisto-ohjattujen verkkojen kanssa yhteensopivaan HP FlexNetwork -arkkitehtuuriin perustuva ohjelma auttaa operaattoreita kehittämään omien asiakkaidensa verkkoja tulevaisuuden toimintaympäristöjä varten.

HP FlexNetwork Utility Advantage Programia hyödyntävät operaattorit pystyvät tarjoamaan asiakkailleen myös yhtenäisen, sekä langalliset että langattomat yhteydet kattavan lähiverkkoratkaisun pilvipalveluita tai -sovelluksia varten. Myös tämän ratkaisun hinnoittelu loppukäyttäjälle määräytyy käytön perusteella.

”Havaintojemme mukaan yritykset ovat alkaneet suosia käyttöperusteisesti hinnoiteltuja wlan-palveluita”, kertoo johtaja Tim Zimmerman tutkimusyhtiö Gartnerilta. ”Palvelun tasalaatuisuuden ja toiminnan yksinkertaisuuden varmistamiseksi suosittelemme asiakkaita ottamaan käyttöönsä integroidut langalliset ja langattomat verkot ja niiden yhteisen hallintasovelluksen.”

Saatavuus

• HP FlexNetwork Utility Advantage Program on saatavilla maailmanlaajuisesti valtuutettujen verkko-operaattorien kautta.
  • HP FlexNetwork Utility Advantage Programin tarjoamista hyödyistä kiinnostuneille on saatavilla lisätietoa täällä.
  • Ohjelmaan osallistumisesta kiinnostuneille operaattoreille on saatavilla lisätietoa täällä.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

(1) Pay-per-use is based on the equipment usage by the customers and HP maintains the ownership to the equipment. Customers can use ports (activate/deactivate) based on specific terms and agreements with their service provider and are subject to monthly support services fees.
(2) Based on HP internal research.