• Pohjoisranta BCW Oy/

HP:n uudet automaatioratkaisut nostavat hybridin it-ympäristön tuottavuutta   IDC:n tutkimuksen mukaan HP:n ratkaisut kykenevät maksamaan itsensä 38

15.9.2010 – HP on julkistanut automaatioratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä hyödyntämään liiketoimintasovelluksiaan kustannustehokkaammin – käytettiin niitä sitten perinteisesti, virtuaalisesti tai pilven kautta.

Hybridit tietotekniset ympäristöt voivat sisältää niin toimitilojen sisä- ja ulkopuolelle kuin fyysisiin, virtuaalisiin ja pilvipalveluihin jakautuvaa it-infraa. Ympäristöjen avulla pyritään tuomaan liiketoimintaan lisää ketteryyttä ja nopeuttamaan markkinoille tuloa. Mikäli hybridiympäristöjä hallinnoidaan väärin, niiden kompastuskiviksi saattavat kuitenkin muodostua kompleksisuus, toimintavarmuuteen liittyvät riskit ja kustannukset sekä siiloutuminen. HP:n uudet automaatioratkaisut auttavat yrityksiä välttämään hybridiympäristöissä piilevät riskit ja saavuttamaan tavoitellut hyödyt nopeammin.

HP Business Service Automation

HP:n tuoreisiin pilvipalvelujulkistuksiin pohjautuvat HP Business Service Automation (BSA) -ratkaisut tarjoavat organisaatioille avaimet yhtenäiseen ja täysin integroituun palvelinten, verkkojen, tallennusratkaisujen ja sovellusten hallintaan. Yhtenäisen hallinnan avulla HP BSA kykenee murtamaan tietotekniikan siiloutumista ja yksinkertaistamaan sovellusten käyttöä ja hallintaa hybrideissä it-ympäristöissä.

IDC selvitti kesäkuussa 2010 BSA-ratkaisujen vaikutuksia HP:n toimeksiannosta. Tutkimustulosten mukaan organisaatiot kykenevät saavuttamaan BSA-investoinnilleen 382 prosentin tuoton kolmen vuoden kuluessa. BSA-ratkaisuja käyttävien organisaatioiden tietotekniikkakulut laskivat parhaimmillaan 24000 dollaria jokaista sataa loppukäyttäjää kohden. Organisaatioiden ulkoistamiskuluista ratkaisut leikkasivat jopa 80 prosenttia.

HP vahvisti hiljattain automaatio-osaamistaan hankkimalla tietokantoihin ja sovellusautomaatioon erikoistuneen Stratavian, jonka asiantuntemus auttaa kuromaan umpeen kuilua sovelluskehityksen ja käytännön it-operaatioiden välillä. Nyt HP kykenee tarjoamaan asiakkailleen kaikki automaatiossa tarvittavat komponentit it-ympäristön ja siinä toteutettavien muutosten hallintaan.

HP Server Automation 9.0 auttaa organisaatioita automatisoimaan palvelinten koko elinkaaren, kontrolloimaan virtuaalisovellusten rönsyilyä ja turvaamaan sovellusten joustavamman toimittamisen ja käyttöönoton. Uuden Application Deployment Manager (ADM) -toiminnon kautta it-organisaatiot myös nopeuttavat käyttöönottoprosessia kytkemällä kehitys-, laadunvalvonta- ja operaatiotiimit kiinteämmin yhteen.

HP Network Automation 9.0 antaa mahdollisuuden parantaa verkon tehokkuutta ja pitää kulut ja riskit kurissa automatisoimalla virhealttiita tehtäviä, vähentämällä katkoksia sekä valvomalla sovittuja käytäntöjä ajantasaisesti ja it-ympäristöstä riippumatta.

HP Operations Orchestration 9.0 tarjoaa jatkuvien hälytysten ja siiloutuneiden it-tiimien vaivaamille organisaatioille eväät parantaa palvelun laatua hybridiympäristöissä. Sen avulla voi automatisoida pilvipalveluja tukevia it-prosesseja.

HP Client Automation 7.8 auttaa asiakkaita vähentämään virtuaali- ja fyysisten laitteiden hallinnointikuluja.

HP Storage Essentials 6.3 -ratkaisun avulla voi vähentää hybridiympäristöjen monimutkaisuutta, nostaa tietovarastojen hyödynnettävyyttä ja valvoa kapasiteetin kasvua. Ratkaisu auttaa it-organisaatioita automatisoimaan virtualisoituja tallennusympäristöjä ja vähentämään samalla tietovarastoinnissa tarvittavia laitteisto- ja hallintokuluja.

Asiantuntija-arvioita uuden BSA-portfolion hybridiympäristöön tarjoamista mahdollisuuksista voi lukea BSA Blogista. Seuraa HP:ta Twitterissä http://twitter.com/hpsoftware ja http://twitter.com/HPEB_News.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmät asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista