HP:n uudet konesalipalvelut, virtuaalijärjestelmäratkaisut ja ohjelmistot nopeuttavat pilvipalveluiden käyttöönottoa

HP julkisti tänään uusia, yhdentyneen it-infrastruktuurin malliin perustuvia palveluita ja ratkaisuja, joiden avulla palvelutoimittajat ja yritykset pystyvät ottamaan pilvipalveluita käyttöön aiempaa nopeammin ja hyödyntämään olemassa olevaa it-laitekantaa mahdollisimman tehokkaasti. Samalla käyttöönottoon liittyvät riskit ja kustannukset pienenevät.

Organisaatioiden kasvavana haasteena on ketteryyttä, kilpailuetua ja asiakastyytyväisyyttä lisäävien it-resurssien toimituskyky tarvepohjaisesti. Vanhentuvat konesalit, jäykät it-arkkitehtuurit ja teknologian rönsyily vaikeuttavat uusien palvelutoimitusmallien, kuten ITaaS- (IT as a Service) ja pilvipalveluiden, käyttöönottoa. Onnistuneen it-kokonaisuuden kulmakivenä on oikean pilvistrategian valinta.

”HP:n yhdentyneeseen it-infrastruktuuriin pohjautuviin pilviratkaisuihin siirtyville asiakkaille yksi tärkeimmistä kriteereistä on nopeus. Käyttämämme, testatut metodit ja ratkaisut auttavat yrityksiä tehostamaan myös omaa innovointiaan ja asiakaspalveluaan”, kertoo HP:n yrityspalvelin-, tallennus- ja verkkoratkaisuista vastaava johtaja Jani Vahvanen. ”Uudet ratkaisut auttavat asiakkaat pilvikehityksen alkuun ja vähentävät samalla monimutkaisuutta, kuluja ja riskejä.”

Keskeisimmät uudet julkistukset

-          Konesalitransformaatioon erikoistuneet HP Technology Consulting Services -konsultointipalvelut nopeuttavat pilvikonesalien suunnittelua ja pystyttämistä jopa 40 prosentilla tavallisiin datakeskuksiin nähden. Lisäksi konsultoinnissa keskitytään it:n, operatiivisten toimintojen ja liiketoiminnan väliseen sujuvuuteen.

-          Laajennettu HP CloudSystem -tarjooma kattaa nyt rahoituksen, palvelut, kehitystyökalut sekä 100 uutta HP Cloud Center of Excellence -pilvipalvelukeskusta. Niissä asiakkaat voivat tutustua HP CloudSystemiin käytännössä. Järjestelmä on kattavin, integroiduin ja avoimin alusta pilvipalveluiden rakentamiseen ja hallintaan yksityisissä, julkisissa ja hybridimallisissa pilviympäristöissä.

-          Avaimet käteen -periaatteella toimitettavat laitteisto- ja ohjelmistoratkaisut HP VirtualSystem for Microsoft® ja HP VirtualSystem for Superdome 2/HP-UX on suunniteltu optimoitujen ja testattujen sovellusympäristöjen nopeaan käyttöönottoon. Räätälöidyn konsultoinnin ja HP:n tukipalveluiden avulla asiakkaiden sovellusten käyttöönotto lyhenee useista kuukausista tunteihin.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote tarkkoine tuotetietoineen on luettavissa osoitteessa http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/2011/index.html.

Julkistukseen liittyvät muut taustamateriaalit ovat saatavilla osoitteessa www.hp.com/go/HPCloudInnovation.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP DISCOVER, takes place Nov. 29 - Dec. 1 in Vienna, Austria. The event showcases how organizations can get started on their Instant-On Enterprise journeys.