HP:n uudet partneriohjelmat vauhdittavat kumppaniyrityksiä kasvuun

Hewlett-Packard (HP) on julkistanut globaalissa kumppanikonferenssissaan Las Vegasissa ohjelmia ja liiketoimintamalleja, jotka auttavat kumppaneita menestymään kovenevassa kilpailussa. Mallit on suunniteltu yksinkertaistamaan ja yhtenäistämään kumppaniohjelmia ja -yhteistyötä sekä parantamaan suorituspalkkioiden ennustettavuutta.

Tänä vuonna HP investoi maailmanlaajuisesti noin 1,5 miljardia dollaria kanavaohjelmiin(1) ja it-hankkeisiin, jotka palkitsevat kumppania suorituskyvystä, lisäävät kysyntää ja yksinkertaistavat kumppaniyhteistyötä. Yhtiö jatkaa HP PartnerOne -ohjelman parantamista ja investoi teknologiainnovaatioihin, jotta niitä saadaan paremmin kumppanien käyttöön – esimerkkinä uusi ympäristö pilvipalvelujen testaamiseen.

"Haluamme helpottaa kumppaniemme edellytyksiä ostaa, myydä ja kasvaa kannattavasti HP:n avulla", sanoo HP:n pääjohtaja Meg Whitman. "Olemme rakentaneet kumppaneillemme yhden alan laajimmista ekosysteemeistä ja investoimme jatkossakin merkittävästi lisäarvon tuomiseen arvoketjun kaikille osapuolille."

HP yksinkertaistaa HP PartnerOne -ohjelmaa

HP PartnerOne -ohjelma tarjoaa kumppaneille myynti- ja markkinointityökaluja liidien hankkimiseen, kysynnän kasvattamiseen, asiakaskunnan läpikäyntiin ja myynnin tukemiseen. Tänä vuonna ohjelmaa kehitetään entistä yksinkertaisemmaksi, tuottavammaksi ja johdonmukaisemmaksi esimerkiksi:

• yksinkertaisemmalla ja johdonmukaisemmalla kompensaatiomallilla, joka helpottaa tulojen ennustettavuutta;
  • korkean tason kumppaneille tarjotuilla suuremmilla hyvityksillä, jotka parantavat tuottavuutta;
  • pidentämällä markkinoinnin kehitysbudjetin käyttöaikaa kolmesta kuukaudesta kuuteen, mikä lisää sekä markkinoinnin että kassavirran joustavuutta; sekä
  • tehostamalla ja yksinkertaistamalla HP ExpertOne -koulutusalustan myynti- ja teknistä sertifiointia.

Kanavainvestointien osana HP tuo vuoden 2013 aikana tarjolle myös uuden globaalin Unison-alustan, joka tekee viestinnästä ja suunnittelusta kanavakumppanien kanssa entistä nopeampaa, turvallisempaa, kohdennetumpaa ja kattavampaa.

HP-yhtiöt Autonomy ja Vertica osaksi HP PartnerOne-ohjelmaa

HP on rakentanut tiedonhallintaan kattavan valikoiman tuotteita, jotka auttavat asiakkaita saamaan täyden vastineen informaatioon sijoittamistaan varoista. Tämä tapahtuu niin, että tietoa kerätään ja analysoidaan 100-prosenttisen ajantasaisesti. HP mm:

• käynnistää uuden, kattavan kumppaniohjelman, joka helpottaa HP Autonomy -tuotteiden ja -palvelujen myyntiä, markkinointia ja toimituksia; ja
  • tuo HP Vertica Analytics -alustansa asiakkaiden saataville HP PartnerOne -ohjelman kautta. Näin HP:n kumppanit pääsevät tehokkaammin hyödyntämään reaaliaikaisen Big Data -analytiikan mahdollisuuksia.

Vuoden 2013 aikana koko HP Autonomy -kumppaniohjelma siirtyy vaiheittain osaksi HP:n globaalia PartnerOne-kumppaniohjelmaa.

HP tarjoaa kumppaneilleen uusia kasvumahdollisuuksia pilvessä

Pilvipalveluiden avulla HP:n yhteistyökumppanit voivat päästä uusille markkinoille, laajentaa asiakaskuntaansa ja saavuttaa korkeampia tuottoja. Auttaakseen kumppaneitaan parantamaan tuottavuutta ja tarjoamaan ketteryyttä lisääviä ja innovointia nopeuttavia yhdentyneitä pilviratkaisuja HP laajentaa jälleenmyyjille, palveluntarjoajille ja ohjelmistotoimittajille suunnattua pilvitarjontaa.

Uusi HP CloudSystem Ready -ohjelma antaa HP AllianceOne -kumppaniohjelman jäsenille mahdollisuuden tuoda palvelin- tai verkkoympäristöjä varten suunniteltuja sovelluksia pilveen. Ohjelma helpottaa sovellusten testausta HP CloudSystem -ratkaisun avulla ja tarjoaa teknisen tuen lisäksi pääsyn testi- ja kehitysympäristöön, koulutusmahdollisuuksia, sertifikaatioprosessin sekä työkaluja markkinointiin.

HP laajentaa pc- ja printteriasiakkaiden kumppanuusohjelman tarjontaa

HP on julkistanut PPS Services Specialization -ohjelman, jonka tavoitteena on lisätä HP:n Printing and Personal Systems (PPS) -kumppanien tuottopotentiaalia. Kumppanit voivat täydentää tarjoomaansa HP:n palveluilla, jotka kattavat tuotteen koko elinkaaren.

Kanavaohjelman kaikki tärkeät uudistukset löytyvät alkuperäisestä tiedotteesta osoitteessa http://www8.hp.com/us/en/hp-news/newsroom.html.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier Americas client event, HP Discover, takes place June 11-13 in Las Vegas.

(1) Poislukien alennukset ja hyvitykset.