HP:n uudistettu palvelimenhallinta tehostaa toimintaa ja laskee kuluja

HP ProLiant G7 -palvelimet maksavat itsensä takaisin kahdessa kuukaudessa.

12.5.2010 – HP julkistaa järjestelmien toimivuutta ja tehokkuutta parantavia uudistuksia palvelimenhallintaohjelmistoonsa. Parannukset vaikuttavat palvelinten koko elinkaareen ja maksavat itsensä kokonaan takaisin vain kahdessa kuukaudessa. Samassa yhteydessä HP esitteli kaksi uutta HP ProLiant G7 -palvelinta, jotka niin ikään tuottavat hankintahintansa takaisin kahdessa kuussa. Räkkioptimoidut HP ProLiant DL360 G7- ja HP ProLiant DL 380 G7 -palvelimet antavat asiakkaille jopa 20:1 konsolidointisuhteen, mikä vapauttaa lattiapinta-alaa ja parantaa data centerien kapasiteettia. Yhdessä huhtikuussa julkistettujen HP ProLiant DL165 G7-, DL385 G7- ja SL165z G7 -palvelinten kanssa uudet tuotteet auttavat asiakkaita kattamaan alkuperäiset investointinsa ja vapauttamaan vanhojen järjestelmien syömiä kuluja. Asiakkaat voivat näin sijoittaa säästämänsä varat uusiin IT-kehityshankkeisiin. HP:n yhdentyneen infrastruktuurin mallin osana uusien palvelinten asiakashyötyjä ovat edistyneet hallintamahdollisuudet sekä energiatehokkuus. Uusien palvelinten tehosuhde on jopa 27-kertainen aiempaan nähden. Yhdentyneen infrastruktuurin avulla yritykset voivat poistaa käytöstä IT-ympäristön siiloja integroimalla IT-järjestelmiinsä joustavuutta tuottavia osia. Lajinsa parhaat hallintatyökalut lisäävät tuottavuutta HP Insight Control -ohjelmisto antaa asiakkaille yhden integroidun hallintaratkaisun sekä fyysisille että virtuaalipalvelimille. Sen ominaisuuksiin sisältyy nyt myös Integrated Lights-Out Advanced (iLO 3). iLO 3 -etäkonsoli on kahdeksan kertaa edeltäjäänsä nopeampi, mikä lisää ylläpitäjien tuottavuutta ja pienentää näin merkittävästi yhtä useimpien yritysten kulukohdetta. Yksinkertaisemman palvelinrakenteen, sähkönkulutuksen ja lämmöntuotannon optimoinnin sekä järjestelmän tilan valvontaohjelmiston avulla iLO 3 auttaa asiakkaita tehostamaan suorituskykyä ja hallintaa sekä parantamaan käyttökokemusta ja tietoturvaa. Energiatehokkuus etusijalla HP ProLiant -palvelimiin sisältyvä HP Thermal Logic -teknologia vähentää laitteiden sähkönkulutusta jopa 96 prosenttia. Markkinoiden parhaan energiatehokkuuden taustalla on kolme HP:n innovaatiota ja energiansäästöratkaisua: - HP Sea of Sensors optimoi järjestelmän jäähdytyksen ja tehostaa sitä tarkkailemalla laitteiston lämmöntuotantoa automaattisesti 32 älykkään sensorin kautta. - HP Dynamic Power Capping technology in HP Insight Control parantaa data centerien hyötysuhdetta, ottaa yliannosteltua energiaa talteen sekä kolminkertaistaa data centerien kapasiteetin sallimalla ylläpitäjien tarkkailla ja hallita jokaisen palvelimen virrankulutusta. - HP Power Advisor tukee energiatehokasta käyttöä säätämällä järjestelmän asetukset reaaliaikaisesti työkuormituksen mukaan ja ehkäisee näin virran yliannostelua. Näiden energiatehokkuusinnovaatioiden ansiosta HP ProLiant DL 360 G7- ja DL 380 G7 -palvelimet pystyvät yhdessä Intel® Xeon® 5600 -sarjan prosessoreiden kanssa käytettynä antamaan jopa 27 kertaa aiempaa paremman hyötysuhteen. Hinnat ja saatavuus HP ProLiant G7 DL 300 -sarjan palvelimet toimitetaan iLO 3:n Standard-version kanssa. Ratkaisut voi hankkia myös iLO 3 Advanced-version kanssa alkaen 340 € lisähintaan tai kattavammat elinkaarenhallintaominaisuudet sisältävän HP Insight Controlin kanssa alkaen 440 € lisähintaan (yhdessä palvelimen kanssa hankittuna alkaen 340 €). Lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.hp.com/go/insight Uudet HP ProLiant DL360 G7- ja DL380 G7 -palvelimet ovat saatavilla maailmanlaajuisesti nyt. HP ProLiant DL360 G7 -palvelinten lähtöhinta on 1 760 € ja HP ProLiant DL380 G7 -palvelinten lähtöhinta 2 005 €. Lopulliset hinnat määräytyvät hankittavan kokoonpanon mukaan. Lisätietoja HP ProLiant -palvelimista on saatavilla osoitteessa www.hp.com/go/proliant