HP:n uusi FlexNetwork-verkkoarkkitehtuuri yhtenäistää yritysverkot ja mahdollistaa virtuaalisuuden sekä pilvipalvelut

HP julkisti tänään alan ensimmäisen yhdistyneen verkkoarkkitehtuurin, HP FlexNetworkin. Se ratkaisee verkkojen siiloutumisongelmat, parantaa verkon suorituskykyä ja helpottaa uuden vuorovaikutteisen sisällön ja mobiilipalveluiden käyttöönottoa. Osana HP:n Yhdentynyttä it-infrastruktuuria FlexNetwork yhdistää siiloutuneet verkot varmistamalla, että yrityksen kaikki verkkolaitteet toimivat yhtenäisten standardiprotokollien mukaisesti. Se tarjoaa lisäksi kokonaisvaltaiset työkalut sekä verkon hallintaan että tietoturvan ja pääsynhallinnan varmistamiseen.

“Kilpailuetua saavuttaakseen yritysten on käytettävä resurssejaan uusiin teknologioihin ja innovointiin verkkojen ylläpidon sijaan. HP:n FlexNetwork-arkkitehtuuri tarjoaa standardipohjaisia ratkaisuja, joilla asiakkaat voivat päivittää verkkonsa tämän päivän – ja myös tulevaisuuden – tarpeisiin”, sanoo Mikko Eerola, HP Networkingin johtaja Suomessa.

Nykyiset tietoverkot tiensä päässä

Perinteiset yritysverkot eivät tulevaisuudessa vastaa enää liiketoiminnan vaatimuksiin. Muun muassa pilvipalveluiden käyttö, älypuhelinten ja langattomien verkkojen räjähdysmäisesti lisääntynyt määrä sekä yhä raskaampien sisältöjen siirtely vaativat nopeampia ja toimintavarmempia verkkoympäristöjä. Konesaleissa lisääntynyt palvelinten välinen liikenne johtaa jo nyt pullonkauloihin suorituskyvyssä. Olemassa olevat verkot ovat jäykkiä, minkä takia palveluiden ja sovelluksien käyttöönotto on yrityksille hidasta ja kallista.

HP FlexNetwork vastaa näihin haasteisiin yhdellä yhdentyneellä arkkitehtuurilla, joka parantaa niin verkkojen nopeutta ja suorituskykyä kuin skaalautuvuuttakin. Yhdistämällä siiloutuneet verkot arkkitehtuuri mahdollistaa myös koko verkkoarkkitehtuurin hallinnan yhden näkymän kautta.

FlexNetwork sisältää kolme modulaarista rakennuspalikkaa, joita yhdistää yhteinen hallintakerros.

• FlexFabric yksinkertaistaa konesalien infrastruktuuria yhdentyneiden verkko-, laskenta- ja tallennusresurssien avulla sekä virtuaalisissa että fyysisissä ympäristöissä
  • FlexCampus parantaa lanka- ja langattomien verkkojen suorituskykyä ja tietoturvaa sekä laskee latenssia
  • FlexBranch vahvistaa ja yksinkertaistaa verkkoja ja tietoturvaa sivukonttorissa integroimalla parhaat teknologiat
  • FlexManagement mahdollistaa koko verkkoarkkitehtuurin hallinnan yhden näkymän kautta ja elimoinoi useiden hallintajärjestelmien monimutkaisuuden.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on luettavissa täällä.

HP:n verkkoliiketoiminnasta vastaava johtaja Marius Haas sekä palvelin-, tallennus- ja verkkoliiketoiminnan johtaja Dave Donatelli esiintyivät julkistustilaisuuden yhteydessä toimittajille. Haasin ja Donatellin esitys on videoitu ja katsottavissa osoitteessa www.hp.com/go/change2flex.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP DISCOVER, takes place June 6 - 10 in Las Vegas and Nov. 29 - Dec. 1 in Vienna, Austria. The event showcases how organizations can get started on their Instant-On Enterprise journeys.