HP:n uusilla ohjelmistoilla lisää tehoa jatkuvan toimintavalmiuden it-järjestelmiin

HP julkistaa uusia ohjelmistoja yritysten it-järjestelmien suorituskyvyn kattavaan mittaamiseen ja tehostamiseen.

It-ammattilaiset tarvitsevat työssään standardoituja ja tehokkaita työkaluja järjestelmien suorituskyvyn mittaamiseen, arviointiin ja tehostamiseen. Perusteellinen käsitys suorituskyvystä antaa tärkeää tietoa yritysten tietohallintojohtajille, jotka tavoittelevat Instant-On-toimintatapaa palvellakseen henkilöstöä, asiakkaita, kumppaneita ja kansalaisia juuri silloin, kun he palvelua tarvitsevat.

”Nykyään tärkeimpien it-suorituskykymittarien tiedot kerätään hyvin vaihtelevin menetelmin ja järjestelmistä, joiden tiedot eivät ole vertailukelpoisia keskenään”, kertoo HP:n ohjelmistojohtaja Heikki Rouhesmaa. ”Tämä monimutkaistaa tiedon käsittelyä ja hidastaa selvästi reagointinopeutta, jos liiketoimintaympäristössä tai yrityksen prioriteeteissa tapahtuu olennaisia muutoksia.”

Tänään julkistettava HP IT Performance Suite sisältää uuden HP IT Executive Scorecard -tuloskortin, jonka avulla tietohallintojohtajat pystyvät keräämään tarkkaa tietoa kattavasti erilaisista it-ratkaisuista. Tiedon avulla heidän on helpompi optimoida sovelluskehitystä, infrastruktuurin- ja toiminnanhallintaa, tietoturvaa, tiedonhallintaa sekä taloushallintoa.

HP:n ohjelmistotuotteet tehostavat niitä it-toimintoja, joihin ne on suunniteltu. HP IT Executive Scorecard puolestaan auttaa it-johtoa pääsemään parhaisiin lopputuloksiin itselleen soveltuvimpien it-investointien kautta.

Oikeiden mittareiden käyttö tärkeää

HP IT Performance Suite perustuu elinkaarenhallintamalliin, ja se hyödyntää tiiviisti ITILin kaltaisia standardikäytäntöjä. HP on myös selvittänyt tutkimuksella 150 hyödyllisintä yleismittaria ja sisällyttänyt yli 50 niistä HP IT Executive Scorecardiin.

Ensimmäisessä vaiheessa HP:n verkossa toimivat CIO- ja Cloud Assessment -työkalut auttavat asiakasyrityksiä arvioimaan nopeasti nykyisten järjestelmien kypsyysasteen suorituskyvyn hallinnassa. HP Strategic Advisory -palveluilla yritykset pystyvät tunnistamaan omiin prioriteetteihinsa parhaiten sopivat mittarit ja laatimaan toteutuskelpoisia suunnitelmia, joiden kautta HP IT Performance Suiten ratkaisuista saadaan irti paras mahdollinen hyöty. HP Solution Consulting -palvelut puolestaan auttavat löytämään parhaat ja kustannustehokkaimmat ratkaisut sekä helpottavat HP IT Performance Suiten käyttöönottoa. Useat IT Performance Suiteen kuuluvat ratkaisut on saatavana palveluina. HP IT Performance Suite ja HP IT Executive Scorecard ovat saatavilla lähiaikoina.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com

Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier client event, HP DISCOVER, takes place June 6 - 10 in Las Vegas and Nov. 29 - Dec. 1 in Vienna, Austria. The event showcases how organizations can get started on their Instant-On Enterprise journeys.