HP:n verkkotuotteiden markkinaosuus nousi 32,3 prosenttiin Suomessa

Tutkimusyhtiö IDC:n tuoreen markkinaosuusraportin(¹) mukaan Hewlett-Packard (HP) on kirinyt  Suomen tietoliikennemarkkinoilla ylivoimaiselle ykköstilalle verkkoporteissa mitattuna. Liikevaihdolla mitattuna HP on markkinakakkonen olen markkinassa suurin kasvaja vuoden 2012 viimeisellä neljänneksellä.

Tutkimuksen mukaan HP:n verkkolaitteiden markkinaosuudet Suomessa kasvoivat merkittävästi vuoden 2012 neljännellä neljänneksellä. Yhtiön markkinaosuus Suomessa liikevaihdolla mitattuna oli 32,3 prosenttia. Kasvua verkkolaitteiden liikevaihdossa vuoden 2012 viimeisen neljänneksen ja edellisen vuoden viimeisen neljänneksen välillä oli 14,3 prosenttia. Samalla ajanjaksolla koko markkinan kasvu oli negatiivinen, -4,5  prosenttia.

Vuoden 2012 viimeisellä neljänneksellä eli loka–joulukuussa HP:n verkkolaitteiden markkinaosuus Suomessa porteissa  mitattuna oli 47,4 prosenttia.

"HP Networking - ratkaisut vastaavat kokonaisuutena hyvin sekä tuotevalikoimaltaan että hallintaominaisuuksiltaan asiakkaittemme tarpeisiin niin suurissa kuin pk-yrityksissäkin”, toteaa HP Networkingin maajohtaja Mikko Eerola. ”Ratkaisumme on otettu Suomen markkinassa erittäin hyvin vastaan. Suomalainen asiakas arvostaa kattavia hallintaratkaisuja ja edistyksellistä kustannustehokasta teknologiaa. Markkinakasvumme osoittaa, että investoimme oikeisiin alueisiin, jotka ovat meidän asiakkaillemme tärkeimpiä. HP:n innovatiivisuus tietoliikenne-, palvelin- ja levyjärjestelmäratkaisuissa vetoaa asiakkaisiin. Tämä tekee meistä avainkumppanin nykyisille ja tuleville it-ympäristöille”, jatkaa Mikko Eerola.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut:
hp@pohjoisranta.fi

HP

Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

Lähde (¹) – IDC Q4 Quarterly Networking tracker

© 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.