HP:n yhdentyneiden tallennusratkaisujen valikoima laajenee

Uutuutena täysi flash-levyjärjestelmä ja palveluna tuotettava varmuuskopiointi

Hewlett-Packard (HP) kertoi täydentävänsä yhdentyneen tallennuksen valikoimaansa ssd:lle optimoidulla, kokonaan flash-levyistä koostuvalla HP 3PAR StoreServ -järjestelmällä. Ratkaisu tarjoaa tallennukseen sen vaatiman suorituskyvyn ja lyhyen vasteajan. Samalla pidetään huoli yritystasolla joustavuuden säilymisestä ja siitä, ettei konesaleista tule liian monimutkaisia.

HP jatkaa jo kuusi vuotta kestänyttä etumatkaansa ohjelmisto-ohjatuissa tallennusratkaisuissa uudella HP StoreOnce Virtual Storage Appliance (VSA) -ratkaisulla. Se madaltaa pienten toimipisteiden varmuuskopiointikustannuksia jopa 65 prosenttia.(1)

"Yritysten on mahdotonta käsitellä arvaamattomasti vaihtelevia työkuormia kustannustehokkaasti, jos niiden hallinnoitavina on joukko epäsuhtaisia tallennussiiloja", toteaa HP Suomen tallennusliiketoiminnasta vastaava johtaja Antti Björkman. "Uudet 3PAR StoreServ- ja StoreOnce-tuotteet tarjoavat asiakkaille alan parhaat, varta vasten rakennetut ratkaisut liiketoiminnan kriittisiin haasteisiin. Olemme halunneet pitää kiinni yksinkertaisesta lähestymistavasta tuotteiden suunnittelussa. Näin taivutaan mahdollisimman erilaisiin tarpeisiin ja ehkäistään siilojen muodostumista."

Ketteryyden ytimessä ssd-optimoitu tallennusjärjestelmä

HP 3PAR StoreServ 7450 Storage -järjestelmä suoriutuu yli 550 000 i/o-tapahtumasta sekunnissa alle 0,7 millisekunnin vasteajassa.(2) Flash-pohjaiset välimuistialgoritmit säätävät luku- ja kirjoitusparametreja dynaamisesti työn aikana vasteaikojen vähentämiseksi ja transaktioiden nopeuttamiseksi. Järjestelmän yhteydessä käytettävä HP 3PAR Priority Optimization -ohjelmisto takaa suorituskyvyn yksittäisille työkuormille ja parantaa näin kokonaistehokkuutta.

Investoinnin takaisinmaksua nopeuttaa tallennusjärjestelmän laitteistokiihdytetty tiedon pakkaus, joka pienentää kapasiteettitarvetta jopa 50 prosentilla suorituskykyä heikentämättä.(3) Automaattinen tiedon lomitus eri laitteille lisää järjestelmän suoritustehoa, tasapainottaa kuormitusta ja pidentää tallennuslaitteiden elinkaarta. Startup-yhtiöiden tarjoamista ratkaisuista poiketen HP 3PAR StoreServ 7450 Storage käyttää liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen keskeytyksettä toimivia teknologioita. Ne tarjoavat jatkuvan pääsyn sovelluksiin paikallisten laitteisto-ongelmien tai useisiin toimipisteisiin vaikuttavien onnettomuuksien sattuessa.

HP tarjoaa ainoana yrityksenä yhden ainoan arkkitehtuurin, joka ulottuu keskihintaisista alustoista ja kokonaan flashiin pohjautuvista alustoista aina useiden petatavujen yritysalustoihin saakka.(4)

Tallennusjärjestelmän uudet ominaisuudet parantavat myös tietoturvaa. Tiedon salaus helpottaa terveys- ja finanssialaa sekä julkishallintoa koskevien viranomaismääräysten noudattamista. Näiden lisäksi HP 3PAR Peer Persistence -klusteri tarjoaa konesalien työkuormille läpinäkyvän häiriöturvan.(1) Uusi 16 gigabitin StoreFabric-SAN-infrastruktuuri poistaa kaistanleveyden pullonkauloja.

Toisen sukupolven ohjelmisto-ohjattu tallennus tehostaa tiedon turvaamista

HP StoreOnce VSA asentuu olemassa oleviin standardipalvelimiin virtuaalikoneena, jolloin asiakkaiden ei tarvitse hankkia sitä varten erillisiä laitteita. Se tarjoaa palveluntarjoajille mahdollisuuden varmuuskopioinnin toteuttamiseksi palveluna ja pienentää yritysten etätoimipisteiden turvaamiseen liittyviä kuluja. Lisäksi HP StoreOnce VSA vähentää fyysisten laitteiden tarvetta jopa 50 prosentilla ja energiakustannuksia jopa 70 prosentilla.(5) VSA liittää ohjelmisto-ohjatut verkko-, palvelin- ja tallennusratkaisut osaksi HP:n yhdentyneen it-infrastruktuurin tarjoomaa.

HP StoreOnce ratkaisee suuryritysten levyjen varmuuskopiointitarpeen yhden tallennusarkkitehtuurin avulla.(1) Se voidaan ottaa käyttöön sovellus- ja varmuuskopiointipalvelimissa ja niin fyysisissä kuin virtuaalisissa tallennusjärjestelmissä.

Saatavuus ja hinnat (6)

• HP 3PAR StoreServ 7450 Storage -järjestelmät ovat saatavilla 99 000 dollarista alkaen.
  • HP 3PAR Priority Optimization -ohjelmisto tulee markkinoille kesäkuussa 2013.
  • HP StoreOnce VSA tulee markkinoille 22.7.2013 hintaan 3 500 dollaria 10 teratavun kapasiteetilla.

Kaikki tuotteet ovat hankittavissa sekä HP:n että sen kanavakumppanien kautta.

Lisätietoa HP:n yhdentyneen tallennuksen ratkaisuista löytyy osoitteesta www.hp.com/go/storage/nextera.

Tallenne HP Discover -tilaisuuden lehdistötilaisuudesta Las Vegasista löytyy osoitteesta http://hpbroadband.com/program.aspx?key=18399StorageTues830.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

(1)   Based on HP internal comparative analysis of publicly available data from major competitors, June 2013.
(2)   Based on HP internal testing using public domain I/O subsystem measurement and characterization tools.
(3)   The above is intended to highlight certain aspects of HP’s Get Thin Guarantee and does not contain the full terms, conditions, limitations, definitions and other provisions (“Terms”) of the Get Thin Guarantee.
(4)   ESG, “HP’s New All-Flash 3PAR Is ‘All-Integrated’ Under Existing Management Umbrella” June 2013.
(5)   Based on HP comparisons of public data on HP StoreOnce VSA and EMC DD 160 data sheets as of May 2013.
(6)   Estimated U.S. list prices. Actual prices may vary.