HP:n yrittäjäohjelma tukee pk-yritysten kasvua

20 miljoonan dollarin yrittäjähankkeelle lisärahoitusta

HP on laajentanut yrittäjäohjelmaansa, jonka tarkoituksena on auttaa pk-yrityksiä hyödyntämään toiminnassaan uusia it-ratkaisuja ja teknologiaa. Ajanmukaiset it-resurssit ovat kaikille yrityksille tärkeitä etenkin kasvun, työtehokkuuden sekä talouden kannalta.

Maailmanlaajuisesti pk-sektori hallitsee HP:n arvion mukaan 234 miljardin dollarin suuruista markkinaa. Tyypillisesti pk-yritykset joutuvat kuitenkin päivittäisessä toiminnassaan kiinnittämään paljon huomiota kulujen tarkkailuun ja työtehokkuuden maksimoimiseen.

HP on sijoittanut neljä miljoonaa dollaria lisää maailmanlaajuiseen HP Learning Initiative for Entrepreneurs (LIFE) -hankkeeseensa, jonka tarkoituksena on auttaa yrittäjiä ja pk-yrityksiä löytämään uusia tulonlähteitä. HP on investoinut ohjelmaan vuodesta 2007 alkaen yhteensä yli 20 miljoonaa dollaria. Toistaiseksi hanke on synnyttänyt yli 20 000 työpaikkaa ja 6 500 uutta yritystä.

Nyt markkinoille tuotavien ratkaisujen avulla pk-yritykset pystyvät toimimaan entistä tehokkaammin, lisäämään it-järjestelmiensä suorituskykyä ja skaalaamaan sitä tarpeen mukaan, yksinkertaistamaan erilaisten liiketoimintasovellusten käyttöönottoa ja hallintaa sekä pienentämään energiankulutusta.

Tehoa, tietoturvaa ja asiakasdataa

Tietomäärien ja sähköpostin käytön räjähdysmäinen kasvu tuo pk-yrityksille valitettavasti lisää riskejä, monimutkaistaa niiden toimintaa ja aiheuttaa katastrofista palautumiseen liittyviä kuluja. HP:n tarjoamien uusien ratkaisujen avulla erilaisia hallintokuluja pystytään supistamaan jopa 30 prosentilla konsolidoimalla järjestelmiä (1). Yritykset pystyvät myös lyhentämään varmuuskopiointiin kuluvaa aikaa 90 prosentilla ja nopeuttamaan datan palauttamista 87 prosentilla (2).

Tieto oikein käytettynä tuo yrityksille kilpailun kannalta oleellisia hyötyjä. Tähän saakka tiedon tehokas soveltaminen on kuitenkin ollut pk-yrityksille usein liian monimutkaista ja kallista. HP tarjoaa HP AppSystem -palveluidensa mukana nyt myös business intelligence -ratkaisuja, joiden avulla asiakasdatan louhinta ja hyödyntäminen helpottuu huomattavasti.

Tarkempia tuotetietoja on saatavilla alkuperäisessä tiedotteessa.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

(1) ”Business risk and the midsize firm: what can be done to minimize disruptions?”: Raymond Boggs, Jean S. Bozman ja Randy Perry, IDC, 2010.
(2) ”Improving the way branch offices compete, connect and control costs.” Raymond Boggs, Jean S. Bozman ja Randy Perry, IDC, 2011.