HP saanut 3Com-oston päätökseen

14.4.2010 – HP kertoi, että se on saanut 3Com-yhtymän oston päätökseen. Kaupan arvo on noin 2,7 miljardia dollaria tai 7,90 dollaria osakkeelta.

HP integroi 3Comin verkkokytkin-, reititys- ja turvallisuusratkaisut omiin HP ProCurve -ratkaisuihinsa ja laajentaa niiden avulla tarjoomaansa entistäkin kattavammaksi. 3Comin ratkaisut vahvistavat HP:n yhdentyneen infrastruktuurin strategiaa ja auttavat asiakkaita rakentamaan yksinkertaisempia verkkoja ja entistä joustavampia kokonaisratkaisuja sekä tehostamaan it-palveluitaan. 3Comin osto laajentaa HP:n Ethernet-kytkimien valikoimaa, tuo saataville lisää reititinratkaisuja ja tukee huomattavasti yhtymän kilpailuasemaa Kiinassa. Lisäksi 3Comin TippingPoint-tuoteperhe vahvistaa HP:n tarjoamia turvallisuusratkaisuja. Kaupan ansiosta HP:n verkkotekniikan ratkaisujen valikoima laajenee yhdeksi koko markkinoiden laajimmista, mikä antaa hyvät valmiudet vastata asiakkaiden tarpeisiin myös tulevaisuudessa. Tarkempia tietoja tuotteiden integroinnista julkistetaan myöhemmin.