HP tekee datakeskusten hankkimisesta helppoa

Maailman suurin teknologiayhtiö HP julkisti tänään palvelukokonaisuuden, joka helpottaa datakeskusten eli konesalien suunnittelua ja pystyttämistä. Yritykset voivat jatkossa hankkia sekä datakeskusten suunnittelun, pystyttämisen että projektinhallinnan yhdeltä toimittajalta.

Uusi HP Critical Facilities Implementation -palvelu (CFI) laskee datakeskuksen omistamisen kokonaiskustannuksia tarjoamalla kaikki suunnittelun ja pystyttämisen elementit alusta loppuun yhdeltä integroijalta. CFI laajentaa HP:n Yhdentyneen infrastruktuurin strategiaa tarjoamalla suunnitelman tulevaisuuden datakeskukselle, jossa yhteensopivat resurssit ovat helposti järjestettävissä ja jaettavissa.

Tuoreen Gartnerin tutkimuksen* mukaan 46 prosenttia vastaajista aikoo pystyttää yhden tai useamman datakeskuksen ja 54 prosenttia uskoo joutuvansa laajentamaan olemassa olevaa datakeskusta seuraavan kahden vuoden aikana. HP:n avaimet käteen -toimituksen avulla asiakkaat voivat laajentaa laskentakapasiteettiaan aikaisempaa nopeammin ja alhaisemmin kustannuksin.

”Datakeskuksen pystyttäminen on valtava hanke mille tahansa yhtiölle. Integroitu toimitusmalli paitsi maksimoi kustannustehokkuuden, myös vähentää huomattavasti päänvaivaa”, sanoo tutkimusjohtaja Dave Cappuccio Gartnerilta. ”Koska asiakkaiden muuttuvat datakeskusten laskentavaatimukset monimutkaistavat suunnittelu- ja pystytysprosessia, tarvitaan kokonaisvaltaisia ratkaisuja mahdollistamaan suunnitelmien toteuttaminen aikataulujen ja rajoitteiden puitteissa.”

“HP Critical Facilities Implementation -palvelu yhdistää strategisen toimitilasuunnittelun ja teknologian vastaamaan kaikkiin asiakkaiden tarpeisiin, olivat he sitten päivittämässä olemassa olevaa datakeskusta tai pystyttämässä kokonaan uutta”, sanoo teknologiakonsultoinnista vastaava  Marko Miettinen HP Teknologiapalveluista. “Asiakkaamme ovat parhaillaan ottamassa HP:n suunnittelemia konesaleja käyttöön muun muassa Italiassa, Ruotsissa ja Sveitsissä.”

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmät asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi

*Gartner, Inc., 2009 U.S. Data Center Conference: Data Center Build Expansion Update, Mike Chuba, 20.4.2010. Tutkimukseen osallistui noin 80 vastaajaa Pohjois-Amerikasta.