• Pohjoisranta BCW Oy/

HP uutisoi vuoden suurtapahtumasta, Las Vegasin Discoverista: uusi tallennusjärjestelmä varmuuskopioi ennätyksellisellä 100 teratavun tuntivauhdilla

Big data muuttaa ratkaisevasti tiedon suojausta ja hallintaa

HP julkisti tänään
HP StoreOnce Backup -tuoteperheelle uusia ratkaisuja, joiden avulla asiakkaat pystyvät hallitsemaan paremmin tiedon määrän räjähdysmäiseen kasvuun liittyviä riskejä. Kyse on deduplikoinnista, missä vain muutettu tai uusi tieto varmuuskopioidaan. Näin päästään aivan uusiin nopeuksiin aiempaan verrattuna, jolloin muutosten jälkeen kopioitiin kaikki data.

”Asiakkaiden riesana ovat monimutkaiset ja heikosti yhteensopivat tallennusratkaisut. Ne ovat kalliita, vaikeasti hallittavia ja menneisyydessä suunniteltuja”, kertoo HP Suomen toimitusjohtaja Mika Sarhimaa. ”HP haluaa uudistaa koko tallennusalan yksinkertaisilla ja yhdentyneillä järjestelmillä, jotka on suunniteltu keskisuurten ja suurten yritysten tehokkaaseen tiedonhallintaan.”

Tänään julkistetut ratkaisut yltävät ensimmäisinä maailmassa jopa 100 teratavun varmuuskopiointinopeuteen tunnissa ja 40 teratavun tiedon palautusnopeuteen tunnissa. Uudet ennätykset ylittävät kilpailevien ratkaisujen suorituskyvyn varmuuskopioinnissa parhaimmillaan kolminkertaisesti (1) ja tiedon palautuksessa jopa viisinkertaisesti (2).

Tiedon sekä sovellusten työkuormien raju kasvu aiheuttaa asiakkaille huomattavia riskejä esimerkiksi viranomaisvaatimusten noudattamisen kannalta. Tiedon varmuuskopiointi ja palautus vaativat entistä enemmän aikaa ja monimutkaiseen infrastruktuuriin liittyvät hallintakulut kasvavat. HP vastaa tähän haasteeseen:

Näiden HP:n yhdentyneeseen it-infrastruktuuriin perustuvien ratkaisujen avulla asiakkaat voivat siirtää resursseja perinteisten ja kankeiden teknologiasiilojen hallinnoinnista ja sovittelusta joustavampaan it-järjestelmäkokonaisuuteen, joka tukee yritysten strategisia hankkeita.

HP StoreOnce on alan ainoa federoitu deduplikointiratkaisu, eli se deduplikoi tiedon kerran ja vain yhtä teknologiaa käyttäen. Ratkaisussa hyödynnetään yli 50:tä tutkimusyksikkö HP Labsin innovaatiota. Se on myös alan ainoa suuren mittakaavan deduplikointilaite, jossa on täysin automatisoitu, korkea käytettävyys (3). Yhtenä keskeisenä ominaisuutena HP StoreOnceen kuuluu myös autonominen uudelleenkäynnistys. Se pienentää tiedon menetyksen riskiä varmistamalla, että varmuuskopiointi onnistuu vakavankin laitteistovian yllättäessä.

HP Data Protector 7 ymmärtää myös inhimillisiä merkityksiä

Perinteisiä tiedon suojausmenetelmiä ja tallennusverkkoja rasittavat niiden monimutkaisuus, yhteensopimattomuus ja jäykkyys uusien haasteiden edessä. Haasteet liittyvät strukturoimattoman datan valtavaan kasvutahtiin sekä työn liikkuvuuden ja pilvisovellusten käytön nopeaan yleistymiseen.

HP-yhtiö Autonomyn kehittämää IDOL -alustaa hyödyntävä HP Data Protector 7 -ohjelmisto on alan ainoa tiedon sisältämien merkitysten analysointiin ja ymmärtämiseen perustuva ratkaisu (1). Käsitteiden automaattinen ymmärtäminen laajentaa ratkaisevasti tiedon suojaamisen hyötyjä. Käyttäjät pystyvät hakemaan kaiken tiettyyn aiheeseen tai ajatukseen liittyvän tiedon riippumatta avainsanoista tai muita hakuparametreista. Ohjelmisto yhdistää pilvipohjaisen varmuuskopioinnin maailman suurimpaan yksityiseen pilveen, jossa tieto on suojattu sekä paikan päällä fyysisesti että virtuaalisesti (1).

HP Discover -tapahtuman videolähetykset

Las Vegasissa 4.–7.6. järjestettävän HP Discover -asiakastapahtuman lehdistötilaisuuksia voi seurata suorana videolähetyksenä tai myöhemmin tallenteena.

Osoitteessa http://hpbroadband.com/program.aspx?key=HPDiscover2012MondayPressConf esitetään seuraavat lehdistötilaisuudet:

• Converged Infrastructure Press Conference (maanantaina 4.6. kello 21 Suomen aikaa, saatavilla myös tallenteena jälkikäteen)
  • Information Optimization Press Conference (tiistaina 5.6. kello 1.30 Suomen aikaa, saatavilla myös tallenteena jälkikäteen)

Osoitteessa http://hpbroadband.com/program.aspx?key=HPDiscover2012TuesdayPressConf esitetään:

• Converged Cloud Press Conference (tiistaina 5.6.2012 kello 21 Suomen aikaa)

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut:
hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa
tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

(1) Based on HP internal comparative analysis of publicly available data from major competitors.
(2) Based on HP comparisons of publicly available data and expert observations that, for most competitors, restore is approximately 50 percent of ingest performance as cited by the Evaluator Group.
(3) “HP B6200 StoreOnce whitepaper,” Edison Group, November 2011.