HP yhdistää ihmisten keräämän ja tunnisteilla hankitun tiedon

Tutkimus: Vain kaksi prosenttia organisaatioiden hallussa olevasta tiedosta saatavilla silloin, kun sitä tarvitaan

HP julkistaa uusia
tiedon optimointiin suunniteltuja ratkaisuja. Ne auttavat organisaatioita valjastamaan räjähdysmäisesti kasvavan tietomäärän entistä paremmin liiketoiminnan ja päätöksenteon tueksi.

Kaikesta maailman tiedosta vain 15 prosenttia on sellaisessa strukturoidussa muodossa, jota tietokoneet osaavat tulkita. Loput 85 prosenttia on ”inhimillistä” tietoa – kuten video- ja äänitiedostoja, sähköpostiviestejä ja tekstidokumentteja. Tämä informaatio on luonteeltaan äärimmäisen monipuolista, mutta tietokoneet eivät ymmärrä sitä. Tämän lisäksi myös erilaiset tunnistimet, kuten anturit keräävät valtavat määrät muuttuvaa ja monimutkaista informaatiota, ”äärimmäistä dataa”. Se tarjoaa organisaatioille uudenlaisia hyödyntämismahdollisuuksia. Haasteena on kuitenkin eri muodoissa oleva tieto.

HP:n teettämä uusi tutkimus paljastaakin, että yli 50 prosenttia organisaatioiden hallussa olevasta tiedosta on irrallista ja jää sekä huomaamatta että hyödyntämättä [1]. Lähes joka toinen tutkimukseen vastannut johtaja kertoi, että heidän edustamiltaan organisaatioilta puuttuu tehokas ja organisaation sisäiset rajat, teknologian sekä strategian läpäisevä tietostrategia. Vastaajista ainoastaan kaksi prosenttia kertoi oikean tiedon olevan poikkeuksetta saatavilla juuri silloin, kun sitä organisaation päätöksenteossa tai toiminnassa tarvitaan.

”Eri muodoissa esiintyvän tiedon hyödyntäminen tulee olemaan seuraava osa-alue, jolta organisaatiot hakevat lisää kilpailukykyä”, sanoo HP:lla palvelin-, tallennus- ja verkkoratkaisuista vastaava johtaja Jani Vahvanen. ”Toistaiseksi yrityksissä on käytännössä jouduttu pärjäämään vain 15 prosentilla käytettävissä olevasta datasta. HP:n uusilla tiedon optimoinnin työkaluilla kaikki saatavilla oleva tieto saadaan hyötykäyttöön.”

HP Next Generation Information Platform
Tänään julkistettu HP Next Generation Information Platform eli IDOL 10 on ensimmäinen sekä inhimillisen että tunnisteilla kerätyn tiedon ymmärtämiseen ja hyödyntämiseen suunniteltu alusta. Se yhdistää HP:n omistaman Autonomyn tiedonprosessointitekniikan ja HP Vertican kehittämät korkean suorituskyvyn analytiikkatyökalut. Tämän ansiosta asiakkaat pystyvät analysoimaan strukturoimatonta, puolistrukturoitua ja strukturoitua tietoa.

HP Social Intelligence Solution ja HP Advanced Information Services for Vertica
HP Social Intelligence Solution yksinkertaistaa sosiaalisessa mediassa liikkuvan strukturoimattoman datan hyödyntämistä. HP Advanced Information Services for Vertica puolestaan vauhdittaa strukturoimattoman, puolistrukturoidun ja strukturoidun tiedon analysointiin tarkoitetun Vertica Analytics Platformin käyttöönottoa.

HP Converged Storage Solutions
Uusi HP B6200 StoreOnce Backup System on toimialan nopein ja ensimmäinen täysin automatisoitu, laajasti skaalautuva deduplikointiratkaisu [2]. Laskentavoima on 28 tb tunnissa, joten se sopii suuria datamääriä käsitteleville asiakkaille.

HP Labsin StoreOnce-deduplikointimoottoria käyttävä HP Data Protector tuo myös pienemmille it-ympäristöille korkean suorituskyvyn ja resurssitehokkaan varmuuskopiointiratkaisun.

HP:n ja Microsoftin suunnittelema uusi korkean tiheyden, yhdentyneen tallennuksen ratkaisu HP X5000 G2 Network Storage System tuo selkeyttä ja tehokkuutta ihmisten keräämän tiedon hallintaan keskisuurille asiakkaille.

HP IT Performance Suite
on seuraavan sukupolven yritysalusta, joka antaa täyden näkymän koko it-järjestelmään ja automatisoi sen hallinnan tuoden merkittäviä tehokkuusetuja ja kustannussäästöjä.

Tallenne HP DISCOVER Vienna -lehdistötilaisuudesta ja lisätietoja HP:n julkistuksista sen tärkeimmässä asiakastapahtumassa löytyy osoitteesta www.hp.com/go/optimization2011.

[1] “HP Research: Information Optimization,” Coleman Parkes Research, Ltd., October 2011.
[2] Based on HP internal comparative analysis of publicly available data from major competitors.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkishallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa asiakkailleen kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.