IBX:lle uusi maailmanlaajuinen sopimus

Euroopan johtava sähköisten kaupankäyntiratkaisujen tarjoaja IBX on solminut IKEAn kanssa sopimuksen maailmanlaajuisen hankinta- ja ostojärjestelmän toimittamisesta sekä laajasta ohjelmasta, jonka mukaisesti järjestelmä otetaan käyttöön koko IKEA-konsernissa. Yhteistyön myötä IKEA saavuttaa epäsuorien materiaali- ja palveluhankintojensa kustannuksissa globaalilla tasolla merkittävät säästöt.

Sopimus kattaa IBX:n IKEAlle toimittaman kattavan on-demand-tilausratkaisun, joka sisältää IBX eSourcing- ja IBX eProcurement ­sovellukset, pääsyn IBX:n toimittajaverkostoon sekä maailmanlaajuisen käyttöönoton. - IKEA tunnetaan vahvana hankintayrityksenä. IKEAn kanssa solmittu sopimus on meille erinomainen luottamuksenosoitus globaalista hankintaosaamisestamme. Tavoitteenamme on vähentää IKEAn tuotteiden ja palvelujen hankintakustannuksia merkittävästi. Konkreettisia tuloksia on odotettavissa jo lähiaikoina. Sopimus on erityisen tärkeä IBX:lle, sillä se vahvistaa trendin, jonka mukaan suuryritykset valitsevat yhä useammin on-demand-ratkaisuja osto- ja hankintatoimintaa varten, sanoo IBX Suomen maajohtaja Ari-Matti Purhonen. IBX:n osto- ja hankintatoimintojen on-demand-ratkaisut ovat sovelluspalveluja, joissa käytetään johtavien ohjelmistontarjoajien kehittämää, alan uusinta tekniikkaa. IBX eProcurement pohjautuu SAP:n MySAP SRM / EBP ­sovellukseen ja IBX eSourcing Emptoris-sovellukseen, jonka Forrester Research valitsi hiljattain alan parhaaksi hankintaohjelmistoksi. Lisätietoja: Peter Lageson, markkinointijohtaja, IBX +46 (0)70 37 55 105 Sähköposti: peter.lageson@ibxeurope.com Ari-Matti Purhonen, maajohtaja, IBX Suomi 050 99 55 995 Sähköposti: ari-matti.purhonen@ibx.fi IBX IBX on Euroopan johtava sähköisen hankinnan ratkaisujen ja palvelujen tarjoaja. Yritys auttaa suuria ja keskisuuria organisaatioita tehostamaan ostoprosessejaan, hankintojaan sekä laskutustoimintojaan luodakseen toimivamman hankintaprosessin ja saavuttaakseen mittavia kustannussäästöjä. IBX:n palvelu- ja ratkaisuvalikoimaan kuuluvat: IBX Strategy, IBX Source, IBX Procure, IBX Pay sekä IBX Supplier Network. IBX:n asiakkaita ovat muun muassa Skanska, Finnair, Kuopion seudun hankintatoimi, Lufthansa, Ericsson, Deutsche Post World Net, Volvo Group, Novo Nordisk, SEB, Norjan valtio ja Arla Foods. www.ibxeurope.com IKEA IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja ja toimivia kodin sisustusratkaisuja edullisesti, niin että mahdollisimman monilla on niihin varaa. IKEA Groupin myynti toimintavuonna 2005 (1.9.2004–31.8.2005) oli yhteensä 14,8 miljardia euroa (135 miljardia Ruotsin kruunua). IKEA-myymälöitä on 33 maassa yhteensä 220. IKEA Group omistaa 196 myymälää 24 maassa. Loput myymälät ovat IKEAn ulkopuolisessa omistuksessa olevia franchising-yrityksiä. Viime vuoden aikana IKEAn myymälöiden kävijämäärä oli yhteensä 410 miljoonaa.