IKEA Tampere tarjoaa sisustusinspiraatiota asuntomessuilla

IKEA Tampere on mukana perjantaina 13. heinäkuuta starttaavilla Tampereen asuntomessuilla viiden asunnon voimin. IKEA-kalustettujen rivi-, kerros- ja omakotitalojen sisustusratkaisut antavat vinkkejä muun muassa neliöiden ja kuutioiden tehokkaaseen ja ympäristöystävälliseen käyttöön.

Vuoreksen kaupunginosassa järjestettävät Tampereen asuntomessut esittelevät tänä vuonna viisi kekseliään erilaista IKEA-sisustusta. Rakennustoimisto Pohjolan kahden rivi- ja kahden kerrostaloasunnon sekä rakennustoimisto Greenbuildin passiivitalon sisustuksesta vastaa kokonaan IKEA Tampereen sisustustiimi.

-       Tämä on ensimmäinen kerta, kun IKEA on näin vahvasti mukana asuntomessuilla ja olemme tästä erittäin innoissamme, sanoo IKEA Tampereen vt. tavaratalojohtaja Liisa Kallio.

-       Messukumppaniemme tehokas ja ekologinen rakennusfilosofia istuu yksiin oman ajatusmallimme kanssa. Lisäksi messualue sijaitsee melkein takapihallamme, joten messuihin osallistuminen oli meille luonteva päätös, Kallio sanoo.

IKEA-tuotteet taipuvat moneksi

IKEA Tampere antoi sisustustiimilleen messuasuntojen suhteen vapaat kädet. Suunnittelijat Minna Laamanen, Katriina Puranen, Susanna Kaunisto, Anne-Mari Kaseva ja Joni Wallenius loivat sisustukset muun muassa taiteilijasielun omaavalle ensiasunnon ostajalle, kokeneemmalle vanhemmalle pariskunnalle sekä leikkisälle lapsiperheelle.

-       Puupassiivitalo Ruislaine on tyyliltään modernin skandinaavinen ja siksi taloon istuvat hyvin IKEA PS 2012 –sarjan tuotteet. Kohteessa on myös käytetty IKEAn kankaita monipuolisesti ja esimerkiksi olohuoneessa on pöytätableteista tehdyt verhot, kertovat suunnittelijat Minna Laamanen ja Katriina Puranen.

IKEA Tampereen tavoitteena on inspiroida messuvieraita tehokkaaseen neliöiden käyttöön sekä tarjota messukävijöille uudenlaisia ja erilaisia ideoita muun muassa kierrätykseen. Esimerkiksi yhden rivitalokohteen tuulikaapissa on perinteisen naulakon sijaan pieni kierrätyskeskus.

-       Pienetkin tilat on hyödynnetty tehokkaasti. Haluamme messujen sisustusratkaisuilla viestiä, että tilojen ei tarvitse olla suuria toimiakseen päivittäisessä arjessa, Kallio sanoo.

Liisa Kallio, vt. tavaratalo johtaja, IKEA Tampere, 040-4552701, liisa.kallio@ikea.com

IKEA
Ingvar Kampradin 1943 perustama IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. Yrityksen tavoitteena on tarjota parempi arki meille tavallisille ihmisille. Tällä hetkellä 40 maassa toimii yhteensä 333 IKEA-tavarataloa, joista 293 on IKEA-konsernin omistuksessa. Viime vuonna IKEA-konsernin omistamissa tavarataloissa vieraili 626 miljoonaa kävijää, ja konserni työllistää 131 000 työntekijää.  Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Kuopiossa ja Tampereella. IKEA Oy on valittu vuosina 2011 ja 2012 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -listauksessa. Lisätietoja osoitteesta www.IKEA.fi