• Pohjoisranta BCW Oy/

Jääkiekon MM-joukkueen lääkäri Harri Hakkarainen siirtyy Terveystaloon ja yhteistyö Vierumäen Urheiluopiston kanssa käynnistyy

Terveystalo vahvistaa urheilulääketieteen osaamista. Suomen jääkiekon miesten A-maajoukkueen lääkärinä ja fysiikkavalmentajana vuodesta 2006 toiminut, liikuntatieteen maisteri, lääketieteen lisensiaatti, Harri Hakkarainen siirtyy 25.5. 2011 Terveystalon palvelukseen. Lisäksi Terveystalo on tehnyt sopimuksen laaja-alaisesta yhteistyöstä Vierumäen Urheiluopiston kanssa. Sopimus kattaa Vierumäen alueella vierailevien kuntoilijoiden sekä Terveystalon työterveysasiakkaiden kuntotestauspalvelut, Urheiluopiston henkilöstön työterveys-, lääkäri- ja sairaanhoitopalvelut sekä markkinointiyhteistyön.

Hakkaraisella on konservatiivisen urheilulääketieteen osaamisen lisäksi ja erittäin laajaa kokemusta 10 vuoden ajalta sekä ammatti- että junioriurheilijoiden ja valmentajien koulutuksesta mm. Vierumäen-, Lapin- ja Kuortaneen- ja Eerikkilän sekä Varalan Urheiluopistoista. Hän on keskittynyt erityisesti nuorten urheilijoiden systemaattiseen terveystarkastusten kehittämiseen osana urheiluvammojen ennaltaehkäisyä. Jääkiekon lisäksi hän on toiminut Suomen maastohiihtomaajoukkueen ja lentopallomaajoukkueen konsultoivana lääkärinä. Hän tulee pitämään urheilulääkärinvastaanottoa Terveystalossa sekä Vierumäellä, Lahdessa että Helsingissä.

-    Harri Hakkaraisella on erittäin paljon kokemusta niin urheiluvammojen ennaltaehkäisystä kuin jälkikuntoutuksesta. Hänen osaamisensa on erinomainen lisä Terveystalon SPORT-konseptille, joka tuo urheiluvammojen osaavan ja kokonaisvaltaisen hoidon nopeasti niin kuntoilijoiden kuin kilpaurheilijoidenkin ulottuville, kommentoi huhtikuussa Terveystalon urheilulääketieteen ylilääkärinä ja erikoisalajohtajana aloittanut Tapio Kallio.

Yhteistyösopimuksen myötä Terveystalosta tulee Vierumäen Urheiluopiston palvelukumppani. Sen myötä Urheiluopiston nykyisillä ja tulevilla asiakkailla on mahdollisuus käyttää Terveystalon urheilu-lääketieteen ja työterveyshuollon asiantuntijoita ja palveluja. Käytännössä yhteistyö Vierumäen Urheiluopiston kanssa käynnistyy kesän aikana.

-    Terveystalossa on tällä hetkellä Suomen parhaat asiantuntijat ja siksi se on meille luonteva kumppanivalinta. Vierumäen Urheiluopiston kävijäkunta koostuu niin huippu-urheilijoista kuin monipuolisista kuntoilijoista, ja haluamme tarjota heille kaikilta osin erinomaiset harjoittelupuitteet, kommentoi sopimusta Vierumäen Urheiluopiston toimitusjohtaja Heimo Hakkarainen.

Tapani Kyrki, operatiivinen johtaja, Terveystalo, gsm. 050 376 1373, tapani.kyrki@terveystalo.com
Heimo Hakkarainen, toimitusjohtaja, Vierumäen Urheiluopisto, puh. (03) 8424 1001, gsm. 040 522 7913 heimo.hakkarainen@vierumaki.fi
Tapio Kallio, Urheilulääketieteen ylilääkäri, erikoisalajohtaja, Terveystalo, puh. 030 63 39425, tapio.kallio@terveystalo.com

Terveystalo on yksi Suomen johtavista terveyspalveluyrityksistä, joka tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja lähes 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Valtakunnallisesti Terveystalossa työskentelee 2 500 työntekijän lisäksi yli 2 000 itsenäistä ammatinharjoittajaa. Vuoden 2010 kokonaismyynti oli 308 miljoonaa euroa.