Jenni Vartiaisesta heti Linnan juhlien kuningatar

Ensimmäistä kertaa Linnan juhliin asteleva Jenni Vartiainen kruunataan Linnan juhlien tämänvuotiseksi kuningattareksi. Tumma laulajakaunotar jättää peliyhtiö Unibetin kertoimien perusteella kuningatarkilpailussa taakseen monet Linnan juhlien konkarit, kuten Linnan kaunein -listoja viime vuosina hallinneet Minna Kaupin ja Leena Harkimon.

Unibetin kuningatarkerroin 28-vuotiaalle Vartiaiselle on selvästi naisjoukon pienin, 2,00. Keikkataukoa viettävä poptähti aikoo luottaa pukuvalinnassaan tuttuun suunnittelijaan, sillä neidon yllä tullaan näkemään Muodin Huipulle -ohjelman voittaneen Katri Niskasen luomus. Niskanen on aiemmin suunnitellut Vartiaiselle upeita esiintymisasuja.

Nuoruus on muutenkin valttia tämän vuoden kuningatarkilpailussa: lähimpänä Vartiaisen kannoilla kruunua kärkkyvät Minna Kauppi ja Jaana Pelkonen. Kauppi häikäisi viime vuonna punaisella asullaan, ja Vartiainen saanee Linnan kaikkien aikojen kuningattarien joukkoon nostetusta suunnistajasta tiukan vastuksen. Pelkosen tämänkertaisesta asusta ei ole tullut julkisuuteen tietoa, mutta bruneten tyylitajun tuntien hän ei varmasti jää huomiotta. Sekä Kaupin että Pelkosen kerroin on tällä hetkellä 4,50.

Linnan konkareista lähellä kruunua ovat jo useana vuonna hurmanneet Satu Taiveaho ja Leena Harkimo. Taiveahon kerroin on 8,00 ja Harkimon 10,00. Harkimo on tunnetusti luottanut Jukka Rintalan klassisiin luomuksiin – ja ollut lähes poikkeuksetta illan tyylikkäimpiä. Taiveaho on ollut linjassaan hieman rohkeampi. Viime vuonna sinimusta, kukin kirjailtu puku oli varsin huomiota herättävä, mutta kansan mielestä napakymppi: Taiveaho nappasi muun muassa Iltalehden Linnan kuningatar -tittelin.

Unibetin kertoimissa mahdollisia yllättäjiä ovat Jutta Urpilainen ja Kike Elomaa. Luotto kansanedustajien tyylitajuun ei ole kuitenkaan huima: valtiovarainministeri Urpilaiselle annetaan kerroin 25,00 ja näyttävänä kehonrakentajana aiemmin tunnetulle Elomaalle peräti 50,00.

Unibetin kertoimet

Linnan juhlien kuningatar 2011

Kuka se tulee olemaan?

Jenni Vartiainen 2,00

Jaana Pelkonen 4,50

Maria Jungner 4,50

Minna Kauppi 4,50

Jenni Haukio 8,00

Satu Taiveaho 8,00

Anni Sinnemäki 10,00

Leena Harkimo 10,00

Maria Guzenina-Richardson 12,00

Jutta Urpilainen 25,00

Kike Elomaa 50,00

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 5,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulationand Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com