Jorma Lehtonen nimitetty Certeum Oy:n toimitusjohtajaksi

Diplomi-insinööri Jorma Lehtonen on nimitetty huhtikuussa 2014 perustetun logistiikka- ja teollisuuskiinteistösijoitusyhtiö Certeum Oy:n toimitusjohtajaksi 1.9.2014 lähtien. Lehtonen siirtyy tehtävään toimisto- ja liikekiinteistöjen kehitysyhtiö Skanska Commercial Development Finland Oy:n toimitusjohtajan toimesta.

Certeum Oy on uusi logistiikka- ja teollisuuskiinteistösijoituksiin erikoistunut yhtiö, joka on solminut aiesopimuksen 12 logistiikkakiinteistön ja kolmen kiinteistörahaston yhtiöosuuksien ostamisesta Sponda Oyj:ltä sekä 22 logistiikka- ja teollisuuskiinteistön ostamisesta Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varmalta. Certeumin omistukseen tulevia kiinteistöjä on yhteensä 124 ja kiinteistöjen yhteenlaskettu arvo on noin 920 miljoonaa euroa. Certeum arvioi saattavansa kaupan päätökseen syyskuun 2014 loppuun mennessä. Certeumin keskeisiä osakkeenomistajia ovat kaupan loppuunsaattamisen jälkeen Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, Sponda Oyj ja Valtion Eläkerahasto.

CV – Jorma Lehtonen

KOULUTUS